loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده شرح حدیث معراج براساس کتاب سرالاسراء (مجموعه مباحث اخلاقی عملی و آداب سیر و سلوک استاد محمدتقی فیاض بخش) 2

مجموعه کامل فایل های صوتی جلسات (از ابتدای سال 1394 تا خرداد 1395)

این مجموعه شامل کلیه فایلهای صوتی جلسات شرح حدیث معراج از ابتدای سال 1394 تا خرداد 1395 (24 جلسه) می باشد.

استاد محمدتقی فیاض بخش، که خود سالها کتاب سرالإسراء را مستقیماً از محضر مرحوم استاد سعادت پرور(ره) تلمذ کرده اند، در جلسات اخلاقی خود شرح مبسوطی پیرامون حدیث معراج بر اساس دروس کتاب سر الإسراء بیان می فرمایند که به حق موسوعه جامعی در اخلاق عملی بر مبنای حدیث معراج است.

ایشان در ضمن درسهای شرح حدیث معراج، مطالب حدیث و نیز توضیحات مرحوم سعادتپرور را در دو سطح عام و خاص، از ساده به مشکل و به صورت عقلی و نقلی و برهانی و قرآنی و روایی بیان نموده اند. تبویب و چینش مباحث در بیان ایشان به گونه ایست که به خوبی نکات و ظرایف حدیث و نیز بیانات استاد سعادت پرور(ره) را روشن می نماید و نظم منطقی و برهانی به مباحث اخلاق عملی بر مبنای «معرفت النفس» می بخشد.

عنوان بندی و ترتیب ارائه مطالب، بر اساس فصل بندی کتاب سر الإسراء است. در این کتاب متن حدیث معراج به 38 فصل و 273 فراز تقسیم شده است. استاد تا کنون موفق به شرح و توضیح فرازهای 1 تا 99 (اواخر فصل 15) شده اند.

آنچه پیش روی شماست، شامل کلیه ی فایل های صوتی «جلسات شرح حدیث معراج» از ابتدای سال 1394 تا خرداد 1395 است؛ یعنی 24 جلسه. این مجموعه شامل جلسات 233 تا 257 است.

جلسات 233 تا 239: فرازهای 98 و 99 (پایان فصل 15: «ویژگی های اهل آخرت و پاره ای از نعمت های معنوی و اخروی که خداوند متعال به آنها ارزانی می دارد.»)
جلسات 240 تا 257: اخلاق در فرهنگ حدیث معراج.
  • نوع لوح فشرده
    دی وی دی (DVD)
  • تعداد لوح فشرده (دیسک)
    1
  • سخنران
  • وزن
    90
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 4 تیر 1397
  • شناسه
    66662
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی