loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده مستند سی آی ای

CIA

با پایان جنگ جهانی دوم و در دوره ای که به جنگ سرد شهرت یافت، سازمان های جاسوسی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی به جبهه اصلی جنگ تمام عیار اما خاموش دو ابرقدرت بدل شدند. در این میان سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا، CIA، نگران از رشد و گسترش کمونیسم در اروپای غربی، آمیرکای لاتین و خاوردور، مجموعه ای از عملیات مختلف جاسوسی در این کشورها را ترتیب داد. این مجموعه شامل طیف متنوعی از استخدام جاسوس تا تشکیل و آموزش تیم های مجهز تروریستی را تحت عنوان عملیات پنهان شامل می شد که برای دستگیری، شکنجه و قتل عام مخالفان اهداف سیا در این کشورها طراحی شده بود.
در این مجموعه مستند، مخاطب با زوایای پنهان چنین رویدادهایی آشنا می شود؛ اینکه چطور سیا موفق می شود ظرف مدت کوتاهی از پایان جنگ در آلمان جاسوس استخدام کند، به محرمانه ترین اسرار نظامی داخل خاک اتحاد جماهیر شوروی دست یابد، یا با انجام سلسله عملیات مختلفی از ترور نظامی گرفته تا ترور حیثیتی، موجبات سرنگونی حکومت های انقلابی و دموکراتیک کشورهایی نظیر کوبا، شیلی، ایتالیا و اندونزی را فراهم کند. جزئیات عملیات سیا در قتل «چه گوارا» چریک پرآوازه کوبایی که برای آزادی بولیوی در کوه های این کشور می جنگید ی پرواز ققنوس که یکی از مفتضحانه ترین شکست های سیا در شناسایی و کشتار ویت کنگ های ویتنام بود، از رویدادهایی است که مخاطب این مجموعه روایت آن را از زبان مجری آنها می شنود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی