loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب گویای کشتی پهلو گرفته

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87014 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
32,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

این پای را بگو از ارتعاش بایستد. این دست را بگو که دست بدارد از این لرزش مدام. این قلب را بگو که نلرزد. این بغض را بگو که نشکند و اشک از ناودان چشم نریزد. این دل بی‌تاب را بگو که فاطمه هست، نمرده است. ‌ای جلوه خدا!‌ای یادگار رسول! زیستن بی‌تو چه سخت است. ماندن بی‌تو چه دشوار.

این مرگ، مرگ تو نیست، مرگ عالم است. حیات بی‌تو حیات نیست. این مرگ نقطه ختمی است بر کتاب جهان. زمین با چه دلی تو را در آغوش می‌گیرد و متلاشی نمی‌شود. آسمان با چه چشمی به رفتن تو می‌نگرد که از هم نمی‌پاشد و فرونمی‌ریزد.

خدا اگر نبود، من چه می‌کردم با این مصیبت عظمی؟ انا لله و انا الیه راجعون.

کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته نوشته سید مهدی شجاعی، سوگنامه‌ای است که روزهای پرفراز و نشیب زندگی حضرت فاطمه (س) از زمان ولادت تا شهادت را از زبان خود ایشان و اطرافیانشان روایت می‌کند.

این کتاب زندگی پر رنج حضرت فاطمه را با زبانی داستانی و با نثری شیوا و روان به تصویر می‌کشد و به این طریق گذری هم به دل تاریخ اسلام می‌زند. سید مهدی شجاعی گاهی در روایت داستان در مقام یک روضه‌خوان برمی‌آید و شما را همراه با شرح وقایع مهمان روضه حضرت زهرا (س) و اشک ریختن بر مصائبش می‌کند.

این اثر 14 فصل دارد و در هر فصل راوی اول شخص یکی از بستگان حضرت فاطمه است. فصل اول از زبان پیامبر اکرم، فصل دوم از زبان حضرت خدیجه، فصل سوم از زبان خود حضرت فاطمه، فصل چهارم از زبان حضرت علی، فصل پنجم امام حسن، فصل ششم امام حسین، فصل هفتم باز هم حضرت زهرا، فصل هشتم حضرت زینب، فصل نهم فضه، فصل دهم‌ ام کلثوم، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم بار دیگر حضرت فاطمه، فصل سیزدهم باز هم حضرت علی و فصل چهاردهم از زبان آسمان روایت می‌شود.

رمان کشتی پهلو گرفته که به عنوان پرفروش‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی شناخته می‌شود، از معدود آثاری است که در این حوزه نوشته شده و تاکنون رقیبی برای خود پیدا نکرده. این کتاب که پرتیراژترین کتاب در حوزه ادبیات داستانی نیز به شمار می‌رود نخستین بار در سال 1368 به چاپ رسید. این اثر توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و افراد برجسته به تمجید از این اثر پرداخته اند.