loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدید چاپ مجموعه ای خواندنی از داستان های واقعی

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

کتاب «می شکنم در شکن زلف یار» نوشته حسین سروقامت از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوازدهم رسید.

سه‌شنبه 11 شهریور 1393

«می شکنم در شکن زلف یار» چهارمین دفتر از مجموعه کتاب های پرسمان است که مخاطبان ماهنامه «پرسمان»، پیش‏تر آن را در صفحه «جوانه» پى می گرفتند. مطالب این صفحه، یکى از تأثیرگذارترین و جذاب ترین صفحات ماهنامه پرسمان بود که چند سالی در قالب کتاب ارائه شده و همچنان با استقبال مخاطبان به ویژه دانشجویان و جوانان روبرو می شود.

این کتاب حاوی 40 ماجرای واقعی است که هر کدام به بیان و توصیف بخشی از شخصیت یک جوان متعادل و متوازن می پردازند و نویسنده در این مجموعه داستان ها، به صورت غیرمستقیم از آیات قرآن و روایات اسلامی استفاده کرده است.

«گره زلف یار»، «ملکه دوبی»، «کاروان لندن»، «پدر، مادر، ما متهمیم»، «آن سلام شرم آگین»، «آن زن سرگردان روس»، «سادگان بی نقاب»، «نقابداران زیرک»، «از البرز تا گیم نازیوم»، «ساحل زیبای بمبئی»، «مدیریت ژاپنی» و... عنوان برخی از داستان های واقعی و جذاب این کتاب هستند.

نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد: «می گویند نویسنده اى بزرگ و نام آشنا را دعوت کردند تا براى علاقمندان به نویسندگى سخنرانى کند. او با یک پرسش آغاز کرد: کدامیک از شما دوست دارد نویسنده اى کار آمد و زبر دست شود؟

همه دست بلند کردند...»

و آن گاه خود ساده ترین پاسخ ممکن را مطرح کرد: پس چرا اینجا نشسته اید؟ بروید و بنویسید! آنچه شما در این کتاب می خوانید نیز روزى، روزگارى با نوشتن آغاز شده است. به قلم کسى که ابدا ادعاى نویسندگى ندارد. اما سرى پُر شور و دلى پر دغدغه چرا.

این نوشته ها سپس از جوانه هایی سربرآوردند، که می روییدند و بالنده می شدند.

به عشق جوانانى که در درون هر کدامشان دنیایى شگفت و پر رمز و راز نهفته است!

صاحب این قلم می خواست از کنار هر چیزى با سرعت عبور نکند. قدرى بایستد و تأمل کند و خوب آن را ببیند؛ و آنگاه آنچه را دیده با تلنگرى که گاهى نیاز زندگى روزمره ماست، توأم ساخته، به یاران و دوستان خویش تقدیم کند.

او دوست داشت کسى که این ها را می خواند نیز اندکى مکث نموده، خودش و جامعه اطرافش را برانداز کند.

صاحب این قلم آرزو داشت نوشته هاى او گاهى از یک تصمیم سربرآورند، گاهى احساس پاکى را زنده کنند، گاهى قطره اشکى از دیده اى فرو ریزند، گاهى رنجدیده اى را به فکر فرو برند و گاهى خم عشقى را بجوشانند و به شراب مهر مبدل سازند.

صاحب این قلم نمی داند در این کار توفیقى داشته یا نه، اما دوست دارد آنچه را حافظ ادعا کرده است، براى یک بار هم که شده تجربه کند:

عشق ورزیدن و دیده نیالودن به بد دیدن!

دفتر نشر معارف بهار امسال، جلد دوم این کتاب خواندنی را با نام «جوانی در 180 ثانیه» نیز منتشر کرده است کتابی که حاوی 40 ماجرای واقعی است و مانند «می شکنم در شکن زلف یار» هر کدام به بیان و توصیف بخشی از شخصیت یک جوان متعادل و متوازن می پردازند.

 «شما برنده جایزه اسکارید»، «مدرسه ژاپنی شگفتی ساز یا هنجارشکن»، «تراژدی تمام عیار»، «از ضیافت همسر سفیر تا فروپاشی یک امپراتوری» و «سازی خارج از ارکستر» نام تعدادی از داستان های جلد دوم این مجموعه است.

 

چاپ دوازدهم کتاب «می شکنم در شکن زلف یار» در 286 صفحه، قطع پالتویی، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 7000 تومان و چاپ اول «چوانی در 180 ثانیه» در 250 صفحه، قطع پالتویی و قیمت 6000 تومان از سوی دفتر نشر معارف  عرضه شده است.

‎«بانوی آب و آفتاب»، «جمیل بی بدیل» و «سیری در سلوک حسینی» سه کتاب دیگر این نویسنده است که از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط