loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیخ رجبعلی خیاط

4.3 (3)

ناشر جمال

نویسنده ابوالفضل هادی منش

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 180

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18898 10003022
99,000 94,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شیخ رجبعلی خیاط، نوشته ابوالفضل هادی منش است و در انتشارات جمال منتشر شده است. بی‌شک در دوران معاصر یکی از شخصیت‌هایی که حکایات زندگی او تأثیر بسیاری بر مردم کشور ما داشته، مرحوم رجبعلی خیاط است.

آن خیاط پارسا که در جنوب شهر زندگی می‌کرد، چنان عرفان ناب دینی را در زندگی عادی خود به نمایش گذاشت که صدها هزار قافله دل را شیفته‌ی عرفان ساخت و سیر و سلوک حقیقی را در دسترس مردم کوچه و بازار قرار داد. او بدون تظاهر به عرفان و به دور از ظاهرسازی‌های رایج عارف‌نمایان، شیرینی عرفان را به دیگران چشاند و مردم را با لذّت اُنس با خدا آشنا کرد. گفتنی است که آن بزرگوار نیز از جمله شاگردان آیت الله شاه آبادی بوده است و در مَنِش عرفانی خود کاملاً بر اساس شریعت اسلامی و احکام زندگی‌ساز آن رفتار می‌کرده است.

درباره‌ی مرحوم شیخ رجبعلی خیاط آثار گوناگونی نوشته شده؛ امّا کتابی که پیش روی شماست با نگاهی متفاوت تهیه گشته است. توجّه اصلی کتاب شیخ رجبعلی خیاط بر نکات درس‌آموز و زندگی‌ساز آن عزیز بوده است. حکایت‌ها به گونه‌ای بازنویسی شده‌اند که بیش از آن که شخص شیخ رجبعلی خیاط مورد توجّه قرار گیرد، شخصیّت اخلاقی – عرفانی او دیده شود. مخاطب پس از مطالعه‌ی هر حکایت در فکر فرو می‌رود و نسبتِ خود را با موضوع آن حکایت بررسی می‌نماید. از این رو مجموعه‌ی حاضر را می‌توان یک دوره، درس اخلاق نیز تلقّی کرد. درس اخلاقی که در بستر ارائه یک الگوی عملی عرضه شده است.ادعایی نداشت. خیلی ساده زندگی می کرد.با همه ی مردم صمیمی بود. بسیاری از نزدیک ترین دوستانش نیز از کرامات و معنویات او خبر نداشتند. نمی دانستند که این خیاط بی ادعا، یک عارف بزرگ و صاحب کرامت است. نه کلاه متفاوتی بر سر می گذاشت و نه تکیه کلام های عارفانه به خورد مردم می داد. راه رفتن و غذا خوردن و نگاه کردنش هم کاملا عادی بود. هیچگاه از راه شرع، قدم بیرون نگذاشت و به جلوه گری و ریا کاری روی نیاورد. خیاط مهربان خیابان مولوی یکپارچه اخلاص بود. کتاب شیخ رجبعلی خیاط یک بار دیگر حکایت آن بزرگوار را ورق میزند و در قالبی جدید به مرور خاطرات آن بزرگمرد می پردازد. این اثر نوشته ی حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما