loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن و قبله (دو رکن بنیادین، در اتحاد مسلمین)

ناشر علمی - فرهنگی الحیاه

نویسنده محمدرضا حکیمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 144

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب قرآن و قبله در رابطه با تحولات جهان اسلام و منطقه بوده و در قالب چهار مقاله و یک مقدمه است که به قلم علامه حکیمی نوشته شده است و عناوین آن شامل «پیام به انقلابیون جهان»، «اتحادیه جماهیر اسلامی»، «عاشورا و غزه» و «استعمارشناسی» است.

با توجه به این که اختلافات سلیقه ای و مذهبی در جهان اسلام شدت گرفته است، در این کتاب حکیمی به بازسازی شخصیت جوامع اسلامی با نگاهی به تمدن اسلامی پرداخته است.

مهمترین بحث این کتاب پیرامون اتحاد و همبستگی مسلمانان است که باید با محوریت قبله و قرآن باشد؛ چرا که مورد توافق همه مسلمانان و از اشتراکات اصلی آنهاست و اختلافی بر سر این موضوع وجود ندارد.

نویسنده کتاب الحیات در وصیت نامه مکتوب خود خواسته بود تا پس از مرگش بخشی از حق التالیف این اثر برای مبارزان فلسطینی اختصاص یابد .

مجموعه الحیات نوشته برادران حکیمی مشتمل بر 12 جلد است که تا کنون 10 جلد آن منتشر شده و این کتاب دایره المعارفی اسلامی، علمی و پژوهشی است که روش زندگی فردی و اجتماعیِ آزاد و پیش رو را ترسیم می کند و انسان های سراسر جهان را به پی ریزی یک نظام مردمیِ شایسته فرا می خواند.

این نویسنده مذهبی در سال 1387 به مناسبت تجاوز اسراییل به غزه که مصادف با عاشورای حسینی بود، مقاله ای با عنوان «عاشورا-غزه» نوشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما