loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیت الله مکارم شیرازی: از منافع وقف عام برای انتشار کتب ضروری استفاده شود

نویسندگان مرتبط : ناصر مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر ضرورت اولویت بندی و هدایت منابع وقف عام تأکید کرد و چاپ کتب ضروری را از جمله اولویت های مصرف منافع وقف های عام دانست.

دوشنبه 17 آذر 1393

آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با رئیس ‏سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: باید فهرستی از اولویت های جامعه برای مصرف عواید موقوفات تهیه شود و در این میان نشر کتاب های ضروری در موضوعاتی چون اصول عقاید، اخلاق، ولایت و امر به معروف و نهی از منکر از جمله این اولویت هاست که باید به آن توجه جدی صورت گیرد.

مرجع تقلید شعیان با تاکید بر این که اولویت بندی در امر وقف یک مسئله اصولی و بدیهی است افزود: برخی وقف ها نیت خاص دارند و باید بر همان اساس عمل شود اما در زمینه وقف های عام دست متولی و سازمان اوقاف باز است و باید به سمت کارهای عام المنفعه ای چون چاپ کتاب های ضروری و اعزام مبلغ به مناطق محروم هدایت شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: ضرورت هدایت و مصرف موقوفات عام به سمت حل مشکل مناطق محروم از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا اولویت اصلی امروز کشور، مناطق محروم است که در زمینه زیرساخت هایی چون مدرسه، کتابخانه، مسجد و ... با مشکلات زیادی روبرو هستند.


وی بر لزوم اطلاع رسانی برای ایجاد اعتماد بین واقفان اشاره و تصریح کرد: باید از محل وقف به دانشجویان نخبه و برگزاری اعتکاف نیز کمک شود و از سوی دیگر رفع غصب از املاک موقوفه ضروری است و اوقاف باید در این زمینه تلاش کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط