loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش مهارت های زندگی به دختربچه ها

نویسندگان مرتبط : حسین فتاحی

مجموعه کتاب های «خاله بازی» نوشته امیلی بومون با ترجمه راضیه خوئینی و بازنویسی حسین فتاحی مهارت های زندگی را با زبانی ساده در قالب داستان به دختربچه ها آموزش می دهد.

یکشنبه 21 دی 1393

امیلی بومون در مجموعه 7 جلدی «خاله بازی» مهارت های مختلف زندگی مانند آشپزی، معلمی، بچه داری، خانه داری، فروشندگی، پزشکی و دامپزشکی را به دختربچه ها آموزش می دهد.
 
در این مجموعه در پایان هر کتاب سوالاتی از مخاطب پرسیده می شود تا ذهن او روی مطالب داستان و آموزش هایی که به طور غیرمستقیم به او داده می شود، متمرکز شود.
 
همچنین در بخش پایانی هر کتاب قسمتی وجود دارد که کودک می تواند با قرار دادن عکس خود در آن قسمت با قهرمان داستان همذات پنداری کند.
 
در داستان های این مجموعه دختربچه ای سعی می کند کارهای مختلفی مانند دامپزشکی، معلمی، پزشکی و خانه داری را تجربه کند. این دختربچه در هر داستان نام متفاوتی دارد.
 
در بخشی از «ماری مامان می شود» می خوانیم: «ماری کوچولو باید بچه اش را حمام کند. وسایل حمام را آماده می کند. آب داغ در وان می ریزد. مواظب است که آب زیاد داغ نباشد. او همان طور که با دقت عروسکش را داخل وان می گذارد، می گوید: «نترس کوچولوی من! حمام که ترس ندارد. مامان سرت را در دستش گرفته تا تو را بشورد.»...»
 
در بخشی از «دینا خانه دار می شود» هم می خوانیم: «دینا کوچولو می خواهد شیشه ها را تمیز کند. او کمی مایع شیشه پاک کن را روی شیشه ها می پاشد و بعد با کهنه ای روی شیشه می کشد و آن را تمیز می کند. حالا شیشه ها تمیز شده اند و برق می زنند. دینا کوچولو خوشحال است که خانه را تمیز کرده است...»

این کتاب ها هم به صورت جداگانه و هم در قالب یک مجلد با عنوان «خاله بازی» در قالب 60 صفحه با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و قیمت 150 هزار ریال از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط