loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ چهارم برای رمانی از دل زندان های ساواک

انتشارات مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسندگان مرتبط : محمدعلی گودینی

رمان «سالار» نوشته محمدعلی گودینی که درباره زندان های ساواک است، به چاپ چهارم رسید.

چهارشنبه 15 بهمن 1393

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سومین روز از دهه مبارک فجر چاپ چهارم رمان خواندنی «سالار» نوشته محمدعلی گودینی را روانه بازار نشر کرد. این رمان داستانی از پایمردی ها و استقامت ها در درون شکنجه گاه های حکومت پهلوی را روایت می کند که به شیوهای مناسب، به تصویر کشیده شده است.

داستان سالار از شرح عملیات ساواک برای دستگیری یکی از نیروهای انقلابی در خیابان ها تهران شروع می شود و در ادامه شرح شکنجه شدن وی و برخی دیگر از نیروهای انقلابی در زندان های ساواک در قالب داستان به مخاطب منتقل می شود.

در بخشی از این زمان می خوانیم:

صدای کفش پیچید توی راهروی بند. نگهبان انگاری عمدی در کارش بود؛ پایش را محکم بر زمین می کوبید. صدای کفش رسید به راهرو فرعی بند. پشت در سلول صدای رپه کفش افتاد. در آهنی سلول باز شد. زندانی، از صبح انتظار کشیده بود؛ مثل هر روز. گاهی دیر یا زود می شد. اما کمتر اتفاق افتاده بود به اتاق بازجویی و شکنجه برده نشود. شکنجه شدن و شکنجه نشدن، دیگر برایش یکنواخت شده بود. انتظار کشیدن برای رفتن به اتاق سر بازجو کمتر از اصل شکنجه نبود. شکنجه که می شد، مطمئن بود شکنجه گر خودش هم به زحمت می افتد؛ اعصابش به هم می ریخت؛ حتی گاهی از نظر روحی دست کمی از خودش نداشت. این را از چهره و حالات شکنجه گرش فهمیده بود. توی سلول از جایش بلند شد. وقتی ایستاد نگهبان فنچ را کشید روی صورتش. از راهرو فرعی هل داده شده بود توی بند. کسی به کمک نگهبان آمد. «شاید یکی از شکنجه گرها باشد.» این را پیش خودش گفت. ناله گوش خراش یکی از زندانیان زیر شکنجه، افکارش را به هم ریخت. پیش خودش گفت: باید مواظب باشم موقع عبور از در اصلی بند، پایم به مانع گیر نکند و کله پا نشوم...

چاپ چهارم «سالار» در شمارگان 2000 نسخه و 200 صفحه و به قیمت 7500 تومان در دهه مبارک فجر روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط