loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار خاطرات یک عراقی که همراه با رزمندگان ایرانی علیه صدام می جنگید

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محمدعلی قاسمی

«مجاهد مهجور» خاطرات جعفر خیتال یکی از مجاهدین عراقی در دوران جنگ هشت ساله که در کنار نیروهای رزمنده علیه رژیم بعث می جنگید منتشر می شود.

پنجشنبه 7 اسفند 1393

محمدعلی قاسمی، نویسنده کتاب «مجاهد مهجور» گفت: گروه مجاهدین عراقی همان مبارزینی هستند که در دوران رژیم بعث با حاکمیت رژیم بعث در مبارزه بودند و برخی در بغداد شهید می‎شدند، برخی نیز به کشورهایی مانند ایران، سوریه و ترکیه فرار می‎کردند.

نویسنده کتاب «مجاهد مهجور» در ادامه افزود: جعفر خیتال راوی داستان از جمله افرادی است که از طریق خوزستان وارد ایران می‎شود و مدتی با خانواده در اهواز زندگی می‎کند. در هنگام جنگ تا سال 62 در عراق حضور دارد، سپس در ایلام ساکن می‎شود. او مدتی در شهر دهلران به معلمی مشغول بوده است. پس از آن وارد استانداری می‎شود.

محمدعلی قاسمی در ادامه درباره شروع داستان می‎گوید: داستان کتاب «مجاهد مجهور» از دوران کودکی راوی شروع می‎شود. او در حالی که در دبیرستان تحصیل می کرده تحت پیگرد اداره استشهادات عراق قرار می‎گیرد، که فرار می‎کند و به خوزستان می‎آید. بعد از ورود به خوزستان در شرکت‎های نفتی به کار مشغول می شود.

این نویسنده افزود: جعفر خیتال پیش از انقلاب و در حالی که در همدان سرباز بود با آیت الله مدنی ارتباط برقرار می‎کند که این ارتباط و فعالیت انقلابی باعث می شود توسط اداره رکن سوم دستگیر و مدتی نیز بازداشت و پس از پیروزی انقلاب از خدمت معاف می‎ شود و در خدمت نهادهای انقلابی در می‎آید.

قاسمی در انتها افزود: او پس از آن علیه رژیم بعث فعالیت خود را شروع می‎کند و به گروه مجاهدین عراقی می‎پیوندد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط