loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرصت های خیزش جهانی در امت اسلام در یک کتاب جدید بررسی شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : مظفر اقبال

کتاب «میراث عظیم و امت خفته» نوشته مظفر اقبال (رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا) با ترجمه علی فتحعلی آشتیانی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

دوشنبه 24 فروردین 1394

کتاب «میراث عظیم و امت خفته» از مقدمه مترجم و زندگی نامه مختصر نویسنده و 11 مقاله، سخنرانی و گفت وگوی دکتر مظفر اقبال تشکیل شده است. «در جست وجوی امید؛ نگاهی به فرصت های خیزش جهانی در امت اسلام»، «امت خفته»، «آمریکا و حرمسرای روشنفکری در جهان اسلام»، «هنرمندان و نظم نوین جهانی»، «نقطه عطف در تاریخ مدرن جهان اسلام: انتخابات سال 2008م ایران و چالشهای پیش رو»، «آمادگی برای ضد حمله؛ گفتگو»، «سرمایه اجتماعی جهان اسلام و آینده: درباره علوم اجتماعی مسلمین»، «گزینه نظامی برای تغییر معادله خاورمیانه»، «دانشمندان مسلمان کجا هستند؟»، «انتظار ظهور» عناوین مقالات و گفتگوهای این کتاب هستند.
مظفر اقبال (Muzaffar Iqbal)، متفکر مسلمان پاکستانی و بنیان گذار و رئیس مرکز «اسلام و علوم» کاناداست. وی در رشته شیمی از دانشگاه «ساسکاچوان» کانادا موفق به اخذ مدرک دکترا شد و پس از آن، در «مؤسسه عصب شناسی دانشگاه مک گیل» در مونترئال مشغول به کار شد و در آنجا دارویی برای ردیابی تومورهای مغزی ساخت.
مظفر اقبال در سال 1954 در شهر لاهور پاکستان به دنیا آمد و در سال 1979 به کانادا مهاجرت نمود که از آن زمان تاکنون در سِم‍َت‏های تحقیقاتی و دانشگاهی در دانشگاه‏های ویسکانسین ـ مدیسون (85ـ1984)، مک گیل (1986) و ساسکاچوان (1984-1979) به فعالیت پرداخته است. سالهای 1990 تا 1999 را در پاکستان به سر برد که در مقطعی به مدیریت کمیته همکاری‏های فنی و علمی ِ سازمان کنفرانس اسلامی و سپس مدیریت آکادمی علوم پاکستان منصوب گردید. وی در سال 1996 از مسئولیتش استعفا داد و سه سال بعد به کانادا بازگشت و دغدغه‏هایش را در حوزه «سنت عقلانی اسلام»، «تاریخ اسلام»، «جنبه های فلسفی و متافیزیکی ارتباط اسلام و علم»، «اسلام و غرب» و «اسلام و مدرنیته» دنبال می‏ کند.
کتاب «میراث عظیم و امت خفته» در 144صفحه رنگی با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 5000 تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف در راستای معرفی آثار اندیشمندان جهان اسلام سه کتاب «راهبردهای اسلام»، «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» و «قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند» از علامه عبدالهادی الفضلی(ره)، دو کتاب «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» از علامه جعفر مرتضی عاملی ترجمه و منتشر کرده است و به زودی کتاب هایی از آیت‏ الله سید کاظم حسینی حائری، دکتر کلیم صدیقی، ظفر بنگاش و محمد العاصی منتشر می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط