loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسیاب بچرخ! بچرخ!: مجموعه شعر

ناشر سوره مهر

نویسنده بابک نیک طلب | فریبا بندی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 16

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه شعر از شاعران شناخته شده کشور برای کودکان است که با بازیهای ورزشی کودکان همراه است. کودکان ضمن خواندن این ترانه ها به بازی نیز می پردازند چیزی که کمتر در میان آنان به چشم می آید. این کتاب همراه یک CD تصویری، یک نوار کاست و یک کتاب راهنما، ویژه کودکان و والدین و مربیان آنها، بخشی از مجموعه بازیهای ورزشی کودکان است. شعرهای این کتاب همراه با موسیقی و حرکات ورزشی ارائه شده است. اجرای حرکات درست ورزشی همراه با خواندن شعر در هماهنگی با موسیقی آورده شده است تا کودکان بتوانند از نیروی قوای جسمی و ذهنی بهتری در اثر ورزش استفاده کند. کودکان همواره در صدد خواندن کلمات موزون است و موزونیّت به آنها حرکت می دهد تا بهتر بتواند از نیروهای نهفته اش استفاده کند.

این کار امکان ندارد مگر با استفاده از ورزش همراه با موسیقی و شعر که فرهنگ ملی مردم ایران زمین است. قبلاً نیز در مدارس و مکاتب به کودکان این مرز و بوم ترانه همراه با حرکات موزون یاد داده می شد که در کتابهای تاریخی موجود است. خواندن اوراد و ادعیه های مذهبی و دعای موزون در حین نیایش در تمام مراسم آیینی قدیم این مرز و بوم جریان داشته است، اما نظم بخشیدن به این گونه شفاهی وقتی سلامتی کودکان کم تحرک در میان است، نیاز فوری می رفت، لذا کتاب حاضر از پس این مهم خوب بر آمده است. کودکان با خواندن شعرها و شنیدن موسیقی ورزش می کنند که سلامتی آنان را به دنبال دارد. شعرهای زیبای برف از بابک نیک طلب، بچه باهوش از کبری هاشمی، باد از افسانه شعبان نژاد، گندم زار از محمود کیانوش، شالیزار از مهری ماهوتی، شاپرک از پوپک نیک طلب و جوجه از شاهین رهنما، از شعرهای زیبا و کودکانة این مجموعه است.

وقتی که خوشحالم/ هاهاها می خندم/ در خانه با بابا/ با مامان می خندم/ ما با هم می خندیم/ این جا ، آن جا/ به به به، خوشحالیم/ دنیا با ما می خندد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما