loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات جانشین فرمانده گروهان لشکر امام حسین (ع) منتشر شد

کتاب «حوله خیس» اثر حمیده کریمی که خاطرات شهید حسن حجاریان است از سوی نشر شهید کاظمی راهی بازار کتاب شد.

دوشنبه 20 مهر 1394

کتاب «حوله خیس» نوشته حمیده کریمی نگاهی به زندگی جانشین فرمانده گروهان لشکر امام حسین(ع) است که در قالب مجموعه «اوج بندگی» با همکاری موسسه شهید کاظمی و موسسه میقات انصار به چاپ رسیده است.

سردار شهید حسن حجاریان از جمله شهدایی است که در سن 15 سالگی وارد برنامه­ های تظاهرات و شکست حکومت نظامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب شد و از جمله کسانی است که در خیابان­ ها حاضر شدند و مجسمه شاه را پایین کشیدند.

این شهید در عملیات چزابه که یکی از سنگین ­ترین عملیات­ ها در هشت سال دفاع مقدس بوده که تلفات بسیار سنگینی داشت به درجه رفیع شهادت نائل شدند و پیکر مطهرش پس از چندی به دامان مادر بزرگوارش بازگشت.

آنچه در قسمتی از این کتاب با نام« راز» آمده است: «کلافه شده بود از بس هر روز می­ گفت پول می خواهم. نمی­گفت برای چه؟ باید دلیلش را می­ فهمیدند. تا اینکه محمد رازش را فاش کرد. با بچه­ ها مسجد را سروسامان دادند و به فکر تأسیس یک کتابخانه بودند. حتی دیده بود حسن به تنهایی حوض بزرگ مسجد را رنگ می زد؛ دوستانش می­ گفتند رنگ­ ها را با پول خودش خریده است. دلش آرام شد. از آن روز همیشه منتظر بود تا حسن از او پول بخواهد و بیشتر از آنچه می­ گفت به او پول می­ داد. خدا را شکر کرد که پسرش اینقدر مرد شده...»

در پایان این کتاب وصیت نامه­ این شهید همراه با دست نوشته­ هایی از او آورده شده است. این کتاب در 136 صفحه و با قیمت 6000 تومان به چاپ رسیده و علاقه مندان به تهیه­ این کتاب می توانند به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه فرمایند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط