loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدیر سایت پاتوق کتاب: زیرساخت‌های فروش اینترنتی کتاب فراهم نیست

مدیر سایت فروش اینترنتی «پاتوق کتاب» هزینه‌های بالای پستی، مانعی بزرگ بر سر راه گسترش فروش اینترنتی کتاب است. هزینه‌های ارسال بسته‌های پستی بسیار بالاست و اداره پست هیچ تعرفه‌ای برای محصولات فرهنگی جز مطبوعات در نظر نگرفته است.
مهدی فقیهی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت ‌ شایسته است اداره پست برای حمایت از کتابفروشان و خریدارن کتاب و برای کمک به فرهنگ جامعه، با اتخاذ تدابیری در فروش اینترنتی کتاب نقش موثر ایفا کند.

وی ادامه داد: با تعدیل‌سازی هزینه‌های پست کتاب، تمایل کتابفروش و خریدار به خرید و فروش اینترنتی بیشتر می‌شود، چون با صرف مبلغ اندکی از هزینه پشت جلد می‌تواند در مدت کوتاهی، کتاب را در اختیار داشته باشد.

فقیهی‌نژاد با اشاره به محدودیت‌های فروش اینترنتی کتاب در ایران گفت: خرید کتاب به شیوه سنتی برای بسیاری از مردم سخت است و دیگر کمتر می‌توانند به آن شیوه کتاب تهیه کنند، زیرا در محله‌های مختلف کتابفروشی وجود ندارد و مراجعه مردم به مرکز شهر نیز با مشکلاتی همراه است.

مدیر سایت فروش اینترنتی «پاتوق کتاب» پدیده فروش اینترنتی کتاب را برای خریداران شهرستانی، رویدادی موفق دانست و افزود: با توجه به این‌که کتاب‌فروشی‌های شهرستان‌ها با مشکلات مختلفی از جمله به روز نبودن آثار روبرو هستند، فروش اینترنتی بهترین راهکار برای دسترسی به جدیدترین آثار است.

وی همچنین رونق فروش اینترنتی کتاب را در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر دانست و اظهار داشت: دلیل استقبال و هجوم مردم به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز به دلیل در دسترس نبودن کتاب در شهرستان‌‌هاست.

فقیهی‌نژاد اظهار امیدواری کرد؛ با گسترش زیرساخت‌های استفاده از اینترنت در کشور، فروش کتاب در اینترنت رونق دوباره‌ای بگیرد.

منبع: ایبنا

سه‌شنبه 5 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط