loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پایان درمان نگهدارنده با متادون در وابستگان به مواد مخدر راهنمای عملی درمانگران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56624 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هم اکنون متخصصین و صاحب نظران درمان سوء مصرف مواد بر این باورند که اعتیاد یک اختلال روانی، ژنتیکی، جسمی و اجتماعی است که بر این اساس تنوعی از درمان های دارویی، روانشناختی و مداخلات اجتماعی برای کنترل آن در حال اجرا میباشد. در بین موارد مطرح شده، درمان دارویی از جایگاه ویژه ای برای کنترل معتادین برخوردار است. در کشور ایران از سال 1380 با برنامه ریزی های انجا م شده درمان نگهدارنده با متادون یکی از درمان های اصلی دارویی در کشور به حساب آمده به طوری که در حال حاضر بیش از 1800 مرکز درمان نگهدارنده با متادون که حدودا هزاران نفر را تحت پوشش قرار میدهند در سراسر کشور مشغول فعالیت میباشند و از این لحاظ درمان اعتیاد را به خود اختصاص داده اند. اما در رابطه با این شیوه درمان، یک سوال همچنان پابرجاست که درمان طولانی مدت نگهدارنده را تحت چه شرایطی میتوان به پایان رساند. مؤلفین کتاب حاضر به دنبال آنند که با مرور یافته های جدید علمی، بدین سوال پاسخ دهند و نقطه ی خروج مشخصی را برای مداخله تعریف نمایند.

خلاصه ای از عناوین کتاب:
اعتیاد چیست؟
درمان اعتیاد
چرا درمان نگهدارنده موثر است؟
متادون
بوپرنورفین
شربت تریاک (اپیتینک)
ترامادول
مشاوره در طول درمان
بازتوانی بیمار
روش کاهش متادون
مداخلات غیر دارویی
درمان نگهدارنده با نالترکسون
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما