loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بی خیال: زندگینامه و خاطرات شهید علی حیدری

4 (1)

ناشر شهید ابراهیم هادی

نویسنده گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57142 10003022
28,000 26,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بی خیال، زندگینامه و خاطرات شهید علی حیدری است که توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی نوشته شده است و در انتشارات شهید ابراهیم هادی به چاپ رسیده است.

شهید علی حیدری در رفتار و سیره، توجه زیادی به فقرا و محرومین داشته و این رویکرد در رفتارش درباره لباس و کفش نمود زیادی داشته است. یکی از نزدیکان او می گوید روزی پدرش برای علی کفشی نو از چرم قهوه ای خریده بوده و علی از قبولش امتناع می کرده است. اما با اصرار مادرش کفش را قبول می کند.
دوست این شهید روایت می کند که در حیاط خانه علی را دیده که مقداری خاک برداشته و به کفش ها مالیده است. وقتی علت را پرسیده، علی بی خیال گفته: نمی خوام بدونن کفش هایم نو است. بعضی ها پول ندارند کفش بخرند، اگر کفش نو بپوشم، آن ها غصه می خورند. دوست ندارم آن ها به خاطر من غصه بخورند.

یکی از دوستان این شهید درباره این که او تاریخ شهادتش را می دانست، می گوید: خیلی ها فکر می کنند علی به واسطه دعا و نماز به این مقامات رسید. اما چیزی که باعث شد علی به جایی برسد که تاریخ شهادتش را بداند، این بود که درد گرسنه ها را داشت.

در بخشی از وصیت نامه شهید علی حیدری آمده است: «....هر زمان می خواستم معطر شوم سه بار می گفتم، «حسین جان» فضا خوشبو می شد...» توانایی های این شهید مانند دیدن باطن افراد و صحبت با شهدا از سوی بسیاری از همرزمانش تایید شده است. وی از شاگردان آیت الله حق شناس بود.

شهید حیدری با انواع هنر ها مانند طراحی چهره آشنا بود. شهید علی حیدری، در سن 19 سالگی در عملیات بدر به شهادت رسید و در قطعه 27 یهشت زهرا به خاک سپرده شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما