loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سری از عشق: شرح دعاهای روزهای ماه مبارک رمضان

شرحی عرفانی و بی نظیر بر ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان توسط عارف خطیب و توانا حجت الاسلام و المسلمین سید علی نجفی (ره)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«کتاب سری از عشق»، که توسط «موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس» تدوین شده، مجموعه سخنرانی های حجت الاسلام والمسلمین سید علی نجفی(ره) عارف وارسته است که اکثر آنها در باب دعا و توحید است و تأثیر نورانیت این شب های پربرکت در فضای روحانی کلام پربار ایشان مشهود است.

آن بزرگوار که خود به تصریح استاد گرانقدرش آیت الله سید اسماعیل شفیعی(ره) «در توحید به اجتهاد رسیده بود»، غالبا سخنانش را با بحث توحیدی سنگینی شروع می کرد. می فرمود: «بدون توحید نمی توانم شروع کنم. تا دلم آباد نشود، نمی توانم چیزی به شما بدهم. شما هم فکر نکنید حرف های توحیدی را متوجه نمی شوید. حرفِ توحید لفظ نیست، با فطرت و قلب سر وکار دارد، مثل بذری در دل می نشیند و بعدا خودش شکوفا می شود.»

او آمیختگی ولایت و توحید را به جان و دل دریافته بود. مباحث سنگین عرفان نظری را طوری به سادگی مطرح می کرد که مشخص بود با تمام وجود آن ها را لمس و تجربه کرده است. عشق به امیرالمومنین (ع) و حضرت اباعبدالله(ع) وجودش را لبریز کرده بود.

کمتر پیش می آمد صحبتی کند و به کربلا متصل نشود، نسوزد و نسوزاند و هنگام روضه خواندن، چهره برافروخته اش اشک مستمعین را سرازیر می کرد. به گونه ای که انگار خود در صحنه عاشورا حضور داشته، دوشادوش اصحاب امام(ع) شمشیر زده و از یزیدیان زخم خورده بود.

بحث های اعتقادی ایشان نیز اغلب به روضه حضرت سیدالشهدا(ع) ختم می شد و خود چنان گریه می کرد که گویا در چشمانش چشمه می جوشید. ایشان دعای هر روز را نیمه شب پیش از آن روز شرح و بسط می داد و این خود فرصتی مغتنم بود تا طالبان معرفت با شنیدن نکات دقیق مطرح شده در هر فراز، روزی متفاوت را برای خویش رقم بزنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما