loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دفتر نشر معارف کتاب «همسرگزینی» را منتشر می کند

نویسنده کتاب «همسرگزینی» با اشاره به این که نوشتار حاضر، جدیدترین نگاه به مساله ازدواج را مطرح کرده است، یادآور شد: این نوشتار حاصل یک سال مطالعه و بررسی است که با توجه به آمار موجود از تحقیقات میدانی در حوزه ازدواج تدوین شده است.

دکتر علی نصیری تصریح کرد: برخی از مسایل نظیر سن ازدواج جوانان در کشور، وضعیت جوانان پیش از ازدواج، آفات پیش از ازدواج و آمار سازمان جوانان بر اساس تحقیقات گسترده در این نوشتار بررسی شده‌اند.

وی ویژگی مهم این اثر را خروج از فضای تئوری و وارد شدن به تحقیقات میدانی دانست و افزود: فصل نخست این نوشتار دارای مباحثی نظیر «همسر خواهی چرا؟، حکمت ازدواج و برخی بحث‌های دینی و قرآنی در ارتباط با ازدواج» است.

نصیری با بیان این که «نظریه ای که مبنی بر مکمل بودن زن و مرد است را رد کرده است» اظهار داشت: پذیرش این نظریه باعث می‌شود تا افراد سعادت خود را در صرفا در ازدواج بدانند و هر نوع شکستی در این زمینه، مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کند، در صورتی که این موضوع صحیح نیست.

مدیر موسسه و انتشارات معارف وحی و خرد ادامه داد: در این کتاب از ازدواج به عنوان نوعی همسفری تعبیر شده که در آن دو فرد در قایقی به سوی مسیر سعادت حرکت می‌کنند. این امر در عرفان نیز مطرح شده ،به این صورت که «نخست همراه خود را بیاب و سپس راه برو»، بنابراین پذیریش تئوری همسفری در ازدواج بسیاری از آلام را تسکین می‌دهد.

نصیری درباره دیگر فصول کتاب «همسر گزینی» توضیح داد: تشویق دین اسلام به ازدواج و طرح نظریات بودیسم و مسیحیت درباره ازدواج و همچنین موانع ازدواج دراین کتاب تشریح شده‌اند،اما سوال این است که با وجود این همه تشویق به ازدواج چرا سن آن روز به روز افزایش می‌یابد؟!

مدیر گروه قرآن و متون اسلامی دانشگاه معارف اسلامی با تاکید بر این که موانع مختلف اقتصادی، فرهنگی و روانشناختی ازدواج در اینکتاب توضیح داده شده‌اند، یادآور شد: همچنین ویژگی‌های همسر شایسته، بدون توجه به شعارهای موجود در متن جامعه با در نظر گرفتن موارد فرهنگی و اجتماعی تشریح شده‌اند.

نصیری یکی از بحث‌های جذاب کتاب را یافتن همسر شایسته دانست و اظهار داشت: امروزه یکی از نگرانی‌های جوانان یافتن چنین همسری است که در این کتاب پنج راه برای دوری از عشق‌های مجازی و یافتن همسر شایسته مطرح شده است.

عضو هیات رییسه انجمن قرآن‌پژوهان حوزه علمیه قم ازدواج‌های فامیلی و دانشجویی را نمونه دو نوع ازدواج بحث‌برانگیز دانست و بیان داشت: دیگر موضوع مهم در ازدواج، مقدمات آن است که در کتاب «همسرگزینی» مقدمات پیش از ازدواج بررسی و پیشنهاد برپایی نشست هایی برای افزایش شناخت جوانان مطرح شده است.

نصیری با تاکید بر این که با تمام این مسایل، احتمال خطای هر شخصی حتی با درنظر گرفتن این موارد وجود دارد، اظهار داشت: بسیاری از مسایل تنها در زندگی مشترک مشخص می‌شود و انسان‌ها نیز تا مرز صد درصد در زندگی مشترک قابل تغییراند.

وی با بیان این که در ارتباط همیشگی با جوانان در دانشگاه و بخش‌های دیگر اجتماع قرار دارد، تصریح کرد: تمامی تجربیاتم را که از متن اجتماع به صورت علمی و فنی و واقعیتی اجتماعی به دست آورده‌ام، در کتاب «همسرگزینی» تالیف کرده‌ام.

دکتر نصیری در پایان اظهار داشت: کتاب «همسرگزینی» از سوی دفتر نشر معارف نهاد رهبری در مرحله انتشار است.

گفتنی است کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
مطلع مهر
انتخاب همسر
ازدواج و مسایل جنسی همسران
همسران سازگار: راهکاهر های سازگاری
هنر همسر شناسی
همسر داری
گلبرگ زندگی: مجموعه گفت و گوی تلویزیونی ازدواج در شبکه سه سیما
مطلع عشق

سه‌شنبه 24 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط