loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نماد و اسطوره

ما، سنت و تجدد - 7

5 (1)

ناشر کتاب فردا

نویسنده حمید پارسانیا

مستندساز عبدالله جوادی آملی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65299 10003022
48,000 43,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نماد در عرصه توحید راه به حقیقت می برد و اسطوره که سراب است در دامن شرک به گزاف داعیه حقیقت دارد. اساطیر که از آغاز مرده اند با ارائه دروغین حقیقت رنگ زندگی را می نمایند و روزگار آنها از آنگاه آغاز می شود که راه حقیقت متروک شود و آنگاه به انجام می رسد که نه راهیی به حقیقت باشد و نه یادی از آن.

عرفان نظری علمی است که با نظر در وجهه نمادین اشیاء، ضمن آن که برخلاف دیگر علوم تمام آفرینش را صحنه تحقیق خود قرار می دهد، درتمام مسائل به بحث و کاوش پیرامون مقامات کشف و شهود - که همان مراتب ظهور و نمود است - می پردازد؛ از این رو هیچ علمی را نمی توان یافت که چون عرفان به بحث از حقایق نمادین اشیاء بپردازد.

کتاب نماد و اسطوره از مجموعه کتاب ما، سنت و تجدد به بررسی دو مفهوم نماد و اسطوره می پردازد. این کتاب نوشته حمید پارسانیا است و با مقدمه عبدالله جوادی آملی در انتشارات کتاب فردا منتشر شده است.
برخی از فصول این کتاب عبارت اند از: تعریف لغوی نماد، نماد در عرفان نظری، نماد در مسائل فلسفی، وثنیت و جعل اساطیر، زوال اساطیر و توغل در کثرت و ... .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما