loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدید چاپ 5 کتاب دفاع مقدسی

5 کتاب «روزهای آخر»، «گردان چهار نفره»، «خرمشهر در آتش»، «جبهه جنوب» و «ما همه سرباز بودیم» خاطرات مهدی تجری از سوی انتشارات سوره مهر تجدیدچاپ شدند.

به گزارش پایگاه خبری سوره مهر، بر این اساس از احمد دهقان دو کتاب «روزهای آخر» و «گردان چهار نفره» به ترتیب به چاپ نهم و هفتم رسیده است.

کتاب «روزهای آخر» خاطرات نویسنده از آخرین روزهای جنگ و تصاویری است از آن روزهای سراسر خاطره و قبول قطع‌نامه‌ای که سنگینی آن کمر بچه‌های جنگ را خم کرد این کتاب خاطرات تلخ و شیرین او از عملیات بیت‌المقدس هفت و غدیر است که ورق‌های پایانی کتاب دفاع هشت‌ساله ما بودند. «روزهای آخر» در دومین دوره جشنواره کتاب سال دفاع مقدس به عنوان کتاب برگزیده تقدیر شده است.

دومین کتاب هم با عنوان «گردان چهار نفره» پرداختی واقعی از یک شب پر ماجرا است که قرار است یک گردان چهار نفره به شناسایی منطقه عراقی‌ها قبل از حمله به قرارگاه ایرانی‌ها بپردازد. داستان این کتاب از لحظه حمله عراقی‌ها به قرارگاه و رفتن چهار نفر شخصیت داستان آغاز می‌شود.

داستان در 22 بخش با نثری روان و دلنشین حال وهوای جنگ را به تصویر می کشد و نویسنده توانسته با بهره گیری از طنز پنهان متن، فضای جنگ را برای خواننده جذاب ترنماید. این کتاب جز کتاب‌های طلایی سوره مهراست که در جشنواره جایزه ربع قرن دفاع مقدس در بخش رمان برگزیده شد.

«خرمشهر درآتش»، خاطرات سرهنگ عراقی رضا الصبری و با ترجمه رسول رضاگاه سومین کتابی است که تجدیدچاپ شده است. این کتاب، گزارشی از وقایع مختلف جنگ تحمیلی عراق بر ایران است. رضا الصبری عمر خود را در هنگام وقوع وقایع مختلف جنگ تحمیلی سپری کرده و شاهد درگیری‌های مختلفی در مناطق کوهستانی و دشت‌ها و ماهورها بوده است. وقایع گوناگونی که تصویر آن مکرراً در جلوی چشمانش ظاهر می‌شود. چون خود از افراد سهیم در ایجاد آن وقایع هولناک بوده است.

رضا الصبری خاطرات خود را با نوشتن زندگی‌نامة خویش شروع می‌کند. از کودکی‌اش می‌گوید، از پدرش، از شهرش، از موفقیت‌هایش در دانشکده افسری. سپس چگونگی شروع جنگ، چگونگی حمله به خرمشهر و قتل‌عام و بمباران مردم بی‌گناه و غیر نظامی، قتل‌عام زنان و کودکان، اطفال شیرخوار و زنان آبستن و شکنجه‌دادن اسرای ایرانی و اعدام وحشیانه مردان و زنان ایرانی، تخریب خانه‌های خرمشهر و با خاک یکسان کردن افراد درون خانه‌ها را شرح می‌دهد.

چهارمین کتابی که تجدید چاپ شد، کتاب «جبهه جنوب»‌؛ یادداشت های شهید حبیب غنی پور است که برای سومین بار تجدیدچاپ شده است. این کتاب نیز شامل یادداشت‌های روزانه شهید حبیب غنی پور در زمان حضورش در جبهه‌های دفاع مقدس است. «جبهه جنوب» مطالب گردآوری شده از شش دفتر یادداشت به جامانده از این شهید گرانقدر است. کتاب در سه فصل مجزا گردآوری شده که اولین یادداشت مربوط به تاریخ 14آذر ماه سال 63 وآخرین آن در تاریخ 25 تیر1365 است. صفحات آخر کتاب «جبهه جنوب» به عکس های مختلف این شهید در جبهه و فعالیت هایش در مسجد جوادالائمه اختصاص داده شده است.

کتاب «ما همه سرباز بودیم»؛ خاطرات اسیر آزاد شده مهدی تجر و با نگارش مرحوم داوود بختیاری دانشور، آخرین کتابی است که با موضوع دفاع مقدس تجدیدچاپ شده است.این کتاب در هفت فصل به باز روایی خاطرات یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اسرای جنگ تحمیلی می‌پردازد.

گفتنی است کتابهای فوق در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 13 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط