loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فصلنامه ترجمان علوم انسانی شماره 5

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61021 10003022
160,000 144,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

در چند سالی که از فعالیت «ترجمان علوم انسانی» می گذرد، بسیاری از خوانندگان وب سایت ترجمان تمایل داشتند محتوای وب سایت مکتوب شود. بخشی از این نیاز با تأسیس انتشارات «ترجمان علوم انسانی» برطرف شد، اما همچنان تعداد زیادی از مطالب پُرمخاطب و ارزشمند سایت چاپ نشده باقی می ماند. بنابراین ترجمان تصمیم گرفته در پایان هر فصل و در قالب «فصلنامه» این مطالب را منتشر کند.

فهرست

پنجمین شماره ی فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی با حمایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. این شماره علاوه بر ۱۰ مطلب جدید، شامل گزیده ای از بهترین مطالبی است که تابستان سال جاری در وب سایت ترجمان قرار گرفته اند. پنجمین شمارۀ فصلنامه ی ترجمان سه بخش دارد: نوشتار، گفت وگو و بررسی کتاب. در بخش نوشتار ۲۱ مطلب می خوانید که ازجمله نویسندگان آن ها می توان به یان بروما، کریستین نف، استیون بورانی، آلن دوباتن، استوارت جفریز، و اورهان پاموک اشاره کرد. بخش گفت وگو شامل مصاحبه هایی با لویی آلتوسر، ست استیونز داویدوویتس، و تای تاشیرو است. در سومین بخش از فصلنامه بیش از ۳۰ کتاب جدید بررسی شده است و برشی هایی از کتاب های تازه منتشر شده آمده است. ۱۰ مطلب جدید این شماره بیش از ۸۰ صفحه ی فصلنامه را شامل می شود. جولیان یانگ، نویسنده ای که چند کتاب از او به فارسی ترجمه شده، طی نوشتاری فلسفه ی شوپنهاور را به طور اجمالی بررسی می کند. بررسی کتاب کافر و استاد از دیگر مطالب جدید است که، در آن، نویسنده سرچشمه های مدرنیته را در رفاقت آدام اسمیت و دیوید هیوم جست وجو می کند. در مطلب «آیا اعتراض فایده ای دارد» نویسنده ۵ کتاب درباره ی بزرگ ترین، و از قضا بی فایده ترین، اعتراض های معاصر را فهرست می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی