loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فصلنامه ترجمان علوم انسانی شماره 6

ناموجود، به من اطلاع بده notify me

در چند سالی که از فعالیت «ترجمان علوم انسانی» می گذرد، بسیاری از خوانندگان وب سایت ترجمان تمایل داشتند محتوای وب سایت مکتوب شود. بخشی از این نیاز با تأسیس انتشارات «ترجمان علوم انسانی» برطرف شد، اما همچنان تعداد زیادی از مطالب پُرمخاطب و ارزشمند سایت چاپ نشده باقی می ماند. بنابراین ترجمان تصمیم گرفته در پایان هر فصل و در قالب «فصلنامه» این مطالب را منتشر کند.

فهرست

این شماره، علاوه بر گزیده ای از بهترین مطالبی که فصل پیش در وب سایت ترجمان منتشر شده اند، ۱۰ مطلب جدید نیز در بردارد. نزدیک به ۹۰ درصد از مطالبی که در این شماره خواهید خواند متن هایی است که در سال «۲۰۱۷» منتشر شده اند. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که در مقایسه با دیگر شماره های امسال، فصلنامه ی ششم، بیشترین تعداد از پربازدیدهای سایت در سال ۹۶ را به خود اختصاص داده است. در بخش نوشتار ششمین فصلنامه ی ترجمان مطالبی را از نویسندگانی همچون فرانک فوردی، جولین باگینی، نیکلاس کار و پیتر آدامسون خواهید خواند. بخش گفت وگو نیز از نام های آشنای عرصه ی تفکر خالی نیست. در این بخش مصاحبه هایی با سایمون کریچلی، الیزابت کولبرت، برونو لاتور، رابرت ساتن و تیم هارفورد ترجمه شده است. در بخش بررسی کتاب با کتاب هایی آشنا می شوید که اکثرشان در سال گذشته روانه ی بازار علم شده است. از جمله ی آن ها یادداشت هایی درباره ی یک کشور خارجی، نوشته ی سوزی هنسن، است که نیویورک مگزین به آن لقب «بهترین کتاب سال» را داده است. علاوه بر یک مرور کتاب، برشی از این کتاب در این شماره آمده است. به من گفتند تنها بیا یکی دیگر از بهترین کتاب های منتشرشده ی سال ۲۰۱۷ است که روزنامه نگار مراکشی الاصل، سعاد مخنت، آن را نوشته است. در مطلب «به من گفتند تنها بیا: اولین زنی که با یک فرمانده ی داعش مصاحبه کرد و زنده ماند» و «چرا جهاد را انتخاب می کنند» می توانید درباره ی این کتاب بیشتر بدانید. دیگر مطالبِ قسمت پایانیِ فصلنامه ی ترجمان مرور کتاب هایی است به قلم نویسندگانی همچون اولیویه روآ، یوول نوآ هراری، جان گری، متیو کرافورد، و ویلیام دیویس.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی