loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فصلنامه ترجمان علوم انسانی شماره 7

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66657 10003022
160,000 144,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

در چند سالی که از فعالیت «ترجمان علوم انسانی» می گذرد، بسیاری از خوانندگان وب سایت ترجمان تمایل داشتند محتوای وب سایت مکتوب شود. بخشی از این نیاز با تأسیس انتشارات «ترجمان علوم انسانی» برطرف شد، اما همچنان تعداد زیادی از مطالب پُرمخاطب و ارزشمند سایت چاپ نشده باقی می ماند. بنابراین ترجمان تصمیم گرفته در پایان هر فصل و در قالب «فصلنامه» این مطالب را منتشر کند.

فهرست

تمایز مهم این شماره با شماره های قبل در پرونده ی آن است که بر موضوعی نو دست گذاشته است. پرونده ی فصلنامه ی هفتم درباره ی اهمال کاری است، موضوعی که به آن کمتر اندیشیده ایم، اما آنچنان برایمان ملموس است که خواندنش مایه ی شگفت زدگی از لایه های پنهان شخصیتمان می شود. اهمال کاری پشت گوش انداختن و به فردا سپردن کارهاست، وضعیتی که می توانیم برایش با بیشتر مردم جهان همدردی کنیم. همه با این عادت همیشگی مان می جنگیم و تقریباً هر دفعه شکستمان قطعی است. پرونده ی «فردا هم روز خداست» به ما کمک می کند در این حالت عجیب کمی کندوکاو کنیم. در این پرونده هشت مطلب خواهید خواند که هفت تای آنها قبلاً در سایت ترجمان منتشر نشده اند. در این شماره قرار است چه بخوانیم؟ در سه بخش نخست شماره ی هفتم فصلنامه ی ترجمان منتخبی از مطالبی را می خوانید که پیش تر در وب سایت ترجمان منتشر شده اند. نام برخی نویسندگان بخش نوشتارِ این شماره حتماً برای خوانندگان فارسی زبان آشناست؛ از میان آنها می توان به این افراد اشاره کرد: راجر اسکروتن، فیلسوف سرشناس انگلیسی، که کتاب تاریخ مختصر فلسفه ی جدید او در میان دانشجویان علوم انسانی طرفداران زیادی دارد؛ دیوید فاستر والاس، که به بهترین جستارنویس قرن آمریکا مشهور بود و به تازگی مجموعه ای از جستارهایش به فارسی ترجمه شده است؛ جوزف استیگلیتز، که سال ۲۰۰۱ نوبل اقتصاد را از آنِ خود کرد؛ یوول نوآ هراری، نویسنده ی کتاب انسان خردمند که در بازار نشر ایران بسیار خریدار پیدا کرد؛ و شان دورنس کلی، که در هاروارد فلسفه تدریس می کند و از شاگردان قدیمی هربرت دریفوس بوده است. در بخش بررسی کتاب، ده عنوان از جدیدترین کتاب های منتشر شده بررسی شده اند. در یکی از نوشته های این بخش، مروری بر کتاب سقوط خاندان فیفا نوشته ی دیوید کان را خواهید خواند؛ این کتاب را سایمون کوپر بررسی کرده، نویسنده ای که کتابش، فوتبال علیه دشمن، از نخستین ترجمه های فرهنگی ورزشی نشر ایران محسوب می شود. یکی دیگر از این کتاب ها فکورانه پیر شدن است که آن را فیلسوف اخلاق نامدار، مارتا نوسبام، به تازگی منتشر کرده است. کتاب تازه و پر سر و صدای بیونگ چول هان نیز روان سیاست نام دارد که استوارت جفریز مروری خواندنی بر آن نوشته است. همچنین روتخر برگمان ایده ی کلیِ کتاب تازه و جنجالی اش، آرمان شهر برای واقع بین ها، را در یکی از این مطالب توضیح داده است. برگمانْ جوان ۲۸ ساله ای است که با کتاب جدیدش غوغا به پا کرده. او می گوید برای بیرون آمدن از فقر باید برای همه ی مردم درآمدی پایه ای مشخص کرد و از آن ها تنها ۱۵ ساعت در هفته کار طلب کرد. البته، برای اثبات این ادعا، دست او اصلاً از شواهد تجربی خالی نیست. فضای کلی کتاب او را می توانید در مطلب «چرا فقرا این قدر تصمیم های بد می گیرند» بخوانید. بخش گفت وگو نیز حاوی چهار مصاحبه ی خواندنی است. در این بخش، خواننده ی گفت وگویی خواهید بود با یاشا مونک، استاد جوان دانشگاه هاروارد که در علوم سیاسی سررشته دارد. فوکویاما از او و کتاب تازه اش چنین تعبیر کرده: «تحلیلی دقیق از چالش های دموکراسی در زمانه ی ما. اگر تا به حال اسمی از یاشا مونک نشنیده اید، در آینده حتماً نام او به گوشتان خواهد خورد». گفت وگوی دیگر نیز با کیت ریورت اقتصاد دانان نواندیشی است که او را کینز قرن بیست ویکم نامیده اند و با کتاب اقتصاد دوناتی اش توانسته بسیاری از صاحب نظران حوزه ی اقتصاد را به فکر و بازبینی وادارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی