loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجله فرهنگی - تحلیلی راه شماره 62

گزارش تصویری از حضور مردم در تشیییع با شکوه 270 شهید، گزیده ای از بیانات امام خمینی درباره اسلام آمریکایی، مجموعه ای از خاطرات شهدای هسته ای، همچنین واکنش های سران عرب در قبال هسته ای شدن ایران، مکمل های اقتصادی مذاکره و یک بام و دو هوایی غرب درباره اقتصاد و پیشرفت؛ مطالبی اند که در دیباچه این شماره از "راه" به آنها پرداخته شده است.

غنی سازی فرهنگ هسته ای عنوان سرمقاله راه هسته ای است که به ضرورت مباحث فرهنگی و اجتماعی در حوزه صنعت هسته ای می پردازد:

«وقتی بخواهیم از یکی از عالی ترین مظاهر صنعت و توسعه ملی خود در جهان دفاع کنیم، باید بسته و پیوست رسانه ای و فرهنگی لازم برای این امر را نیز تمهید و تهیه کنیم. اصلاً صنایع سینمایی و نمایشی در برخی از کشورهای غربی به این دلیل حمایت می شوند تا از مرز منافع ملی شان در قالب فرهنگ و هنر و رسانه دفاع کنند. اگر بخواهیم در دنیا دنبال کشوری بگردیم که عملکردش برای امنیت ملی، قابل الگوبرداری باشد قطعا آمریکا اولین است. آمریکا که خود بانی فجیع ترین فاجعه هسته ای جهان است، حالا بیش از 100 نیروگاه هسته ای دارد! تجربه این کشور در اقناع عمومی مردم آمریکا درست پس از نسل کشی جنگ جهانی دوم، شگفت آور و به شدت قابل توجه و الگوبرداری است.»

فواید هسته ای، بخش دیگری است که از سیر تا پیاز فواید این انرژی را مورد مطالعه قرار داده است. از کاهش تلفات انسانی تا معجزه برنج، آب شیرین کن های هسته ای، پزشکی هسته ای و … .

فرهنگ سازی هسته ای یکی از مهمترین مباحث این شماره نشریه "راه" است، که در این قسمت از تجربه های فرهنگی و هنری غرب مشخصاً آمریکا در این باره گزارش های مفصلی ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی