loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«حسین عقل سرخ» به چاپ بیست و چهارم رسید

نویسندگان مرتبط : حسن رحیم پور ازغدی | حیدر رحیم پور ازغدی

نشر "طرح فردا" چاپ بیست و چهارم کتاب "حسین (علیه‌السلام) عقل سرخ" را منتشر کرد.

کتاب "حسین (علیه‌السلام) عقل سرخ" محتوای سه جلسه گفت و گوی شبکه اول سیما با حسن رحیم‌پور (ازغدی) است که در روزهای نهم، دهم و یازدهم محرم‌الحرام سال هشتاد صورت گرفت. این اثر با تمرکز بر تحلیل نهضت سیدالشهدا (علیه‌السلام) مشتمل بر سه گفت و گوی پیوسته است که با عناوین "با عقل در عاشورا"، "عاشورا پایان تاویل" و "حسین (علیه‌السلام) از مستضعفان می‌گوید" تدوین و انتشار یافته‌است.

این مجموعه به برسی این پرسش می‌پردازد که در دهه‌های پس از ارتحال رسول الله (صل الله عیله و آله) چه قضایایی منجر به این شد که معادله قوا در جامعه و حکومت صد و هشتاد درجه تغییر یابد، همه امور به گونه‌ای برعکس شود که معروف به جای منکر بنشیند و منکر به رنگ معروف درآید و قرائت اصیل دین در جامعه دینی مهجور شود. رحیم‌پور (ازغدی) در بخش دیگری از این مجموعه به بازخوانی و تفسیر خطبه سیدالشهدا (علیه‌السلام) در منی می‌پردازد و با اتکا به این بازخوانی نقش علمای دین و روشنفکری دینی را در عرصه امر به معروف و نهی از منکر تبیین می‌کند.

نشر طرح فردا امیدوار است بازنشر این اثر بتواند گامی موثر در ارتقای افکار عموم عاشقان امام حسین بن علی (علیه‌السلام) باشد و مورد تایید امام عشق قرار گیرد.

این کتاب و بقیه آثار مکتوب و صوتی و تصویری استاد رحیم پور ازغدی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 21 دی 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط