loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«زن و بازیابی هویت حقیقی»؛ سخنان رهبر درباره زن

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» با بهره‌گیری از گزیده‌ سخنرانی‌ها و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ سیدعلی خامنه‌ای، کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» که همزمان با برگزاری نشست راهبردی «زن و خانواده» منتشر شده است در چهار بخش و 311 صفحه به تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع مختلف، خصوصاً جوامع اسلامی و جوامع غربی پرداخته است.

در بخشی از مقدمه‌ این کتاب آمده است: «استکبار جهانی در کنار حمایت از جنبش‌های فمینیستی، القای جهانی‌سازی یعنی تبدیل همه‌ عالم به دهکده‌ای کوچک و واحد را متمم فاعلیت خویش ساخت تا هرچه سریع‌تر بر طراحی ساختار هویتی مطلوب خویش و جهان‌شمولی تئوری‌ها و خواسته‌هایش نایل آید.»

دکتر طوبی کرمانی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) در مقدمه‌ این کتاب با برشماری برخی اقدامات آمریکا و ناتو در کشتار مستقیم و غیر مستقیم و وارد آوردن آسیب‌های جانی بسیار به زنان و کودکان در کشورهای مختلف، به مصادیق متعدد عدم رعایت حق زنان و آزار آنها و نیز استفاده تحقیرآمیز از زن در تبلیغ کالاهای اقتصادی و موارد دیگری از این دست در کشورهای آمریکا و انگلیس اشاره کرده و می‌نویسد: «اینها از پیامدهای ناگوار نهضت‌های فمنیستی است، حرکتی که برپایه‌های متزلزل افکار سکولار "هوس‌مداری" و "آزادی مطلق" و عدم توجه به وحی و احکام دینی استوار است.»

این کتاب با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ زن در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در چهار بخش، توسط جمعی از محققان و پژوهشگران، زیر نظر مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است. بخش اول این کتاب به «کلیات مباحث زن و خانواده» در چهار فصل پرداخته است. در بخش دوم آن، موضوع «سیمای زن در بعد فردی» در پنج فصل مورد بررسی قرار گرفته است. «سیمای زن در بعد خانوادگی» موضوع بخش سوم این کتاب است که در هفت فصل تهیه و تدوین شده است. «سیمای زن در بعد اجتماعی» موضوع بخش چهارم کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» است.

در بخشی از این کتاب با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار گروهی از بانوان نخبه در آستانه‌ سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در تاریخ 13 تیر 1386 آمده است: «... این ما هستیم که (به دنیای غرب) می‌گوئیم شما به بشریت عموماً و به زن خصوصاً خیانت کرده‌اید؛ با کشاندن زن و مرد به وادی ابتلائات جنسی و برافروختن و دامن زدن به آتش زیاده‌روی‌های جنسی بی‌قانون و بی‌نظم در جامعه، آوردن زن به شکل متبرج به وسط میدان.»

این کتاب که جدیدترین محصول انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی (حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی) است همزمان با برگزاری نشست راهبردی "زن و خانواده" روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب یا با شماره تلفن‌های 66483695 و 66483975-021 تماس بگیرند یا با نشانی پست الکترونیکی book@khamenei.ir مکاتبه کنند.

سه‌شنبه 27 دی 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط