loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برررسی جریان اسلام‌گرایی آذربایجان در فصلنامه آران

شماره جدید فصلنامه تحقیقی مطالعاتی آران به بررسی جریان اسلام‌گرایی شیعی در کشور جمهوری آذربایجان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، شماره 28 و 29 ( تابستان و پائیز 1390) فصلنامه تحقیقی ـ مطالعاتی آران در تبریز منتشر شد.

این شماره از فصلنامه آران افزون بر درج 8 مقاله علمی در خصوص مسائل تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی منطقه قفقاز شامل مطالب متنوعی مانند گزارش سلسله جلسات تبیین جریان اسلام گرایی جمهوری آذربایجان در مساجد تبریز می باشد.

امپراتوری عثمانی و قفقاز، جریان نوین اسلام گرایی در جمهوری آذربایجان با تاکید بر نقش دکتر صمداف، مواضع خان نشین های مسلمان قفقاز در برابر توسعه طلبی های روسیه، آسیای مرکزی و قفقاز در بازی بزرگ جدید، آخوند جعفر زاده بادکوبه ای؛ نمادی از روحانیت آگاه شیعه در قفقاز، زبان مردم آران، تعرض روس ها بر قفقاز،مقاومت داغستان و جنبش«شیخ شامل» و تاثیر مناقشه قره باغ بر روابط ایران و جمهوری آذربایجا از جمله مهم‌ترین مقالات این فصلنامه است.

علاوه بر مقالات فوق، چکیده مقالات همایش علمی تخصصی قرارداد گلستان، زمینه‌ها و پیامدها، معرفی 2 کتاب همسایه خانه زاد و مجموعه مقالات همایش بین المللی قفقاز در بستر تاریخ، گزارش سلسله جلسات تبیین جریان اسلام گرایی جمهوری آذربایجان در مساجد تبریز، اخبار برگزیده خبرگزاری آران و همچنین ترجمه چکیده مقالات به دو زبان انگلیسی و آذری لاتین در پایان فصلنامه آورده شده است.

فصلنامه تحقیقی مطالعاتی آران به عنوان نشریه تخصصی در زمینه تاریخ، جغرافیا، سیاست و فرهنگ منطقه قفقاز با صاحب امتیازی موسسه فرهنگی و مطالعات بین المللی آران و سردبیری حسن گلی منتشر می شود.

بنا بر این گزارش، علاقه‌مندان جهت تهیه این شماره از فصلنامه تحقیقی ـ مطالعاتی آران می توانند با موسسه فرهنگی و مطالعات بین المللی آران در ارتباط باشند.

بهرام امیراحمدیان، هوشنگ طالعی، محمد علی متفکر آزاد، محمد اخباری، رضا دهقانی، جواد شریف نژاد، محمد سلماسی زاده، ناصر صدقی، جلیل نائبیان، محبوب طالعی، احمد کاظمی، حسن گلی، سید مسعود نقیب، ولی جباری، رحیم نیک بخت، محمد طاهری خسروشاهی، علیرضا خلیل زاده اعضای تحریریه فصلنامه تحقیقی – مطالعاتی آران را تشکیل می دهند.

شنبه 1 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط