loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگارش رمان«زیارت» مرتبط باشخصیت«ضامن آهو»

صادق کرمیار از به پایان رسیدن تازه‌ترین رمانش که آن را «زیارت» نامیده خبر داد. به گفته وی، این رمان حاوی چند روایت است و براساس مفهوم ضمانت برگرفته از شخصیت امام رضا(ع) نوشته شده است. داستان این رمان که به میان قشر جوان و امروزی جامعه رفته ،‌ بر آن است تا به مساله چگونه شکل گرفتن فضای اعتماد میان انسان‌ها در جامعه امروزی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کرمیار از به پایان رسیدن رمان «زیارت» خبر داد و گفت: نگارش این رمان به تازگی به پایان رسیده است و برآنم تا در فرصتی مناسب و خاص به بازنویسی آن بپردازم.

نویسنده شایسته تقدیر جایزه ادبی جلال آل‌احمد افزود: در این رمان وقایع داستانی براساس مفهومی از شخصیت امام رضا(ع) در نسبت با مساله ضامن آهو شکل گرفته‌اند و فضای کار در مجموع وجه‌ای تاریخی یا مستند درباره رویدادهای دیگر زندگی امام رضا(ع) ندارد.

نویسنده رمان «نامیرا» با اشاره به این‌که همه وقایع این داستان در مشهد مقدس رخ می‌دهند، ‌توضیح داد: در این داستان برای چند خانواده در مشهد ماجراهایی رخ می‌دهد. اتقاقاتی که برای این افراد می‌افتد، به نوعی بسترهای تحول روحی را برایشان مهیا می‌کند و در موقعیت‌هایی سرنوشتان در این سفر کوتاه به هم مربوط می‌شود.

این داستان‌نویس گفت: اصلی‌ترین محور این رمان مساله «اعتماد» میان آدم‌هاست و مسایلی از این قبیل که چگونه فضای اعتماد میان انسان‌ها به وجود می‌آید یا کمرنگ می‌شود در قالب داستان بروز می‌کند و براساس روابط و کنش و واکنش میان شخصیت‌های داستانی بیان شده است.

نویسنده رمان «دشت‌های سوزان» با اشاره به وجوه دیگر محتوایی این رمان گفت: در این اثر که از زبان چند راوی و زوایای دید متنوع روایت شده است، مساله «مادیات» از دغدغه‌های اصلی است و به این مساله در لایه‌های زیرین داستان پرداخته شده؛ ‌به این معنی که چگونه مادیات و پول گاهی قادرند نقشی عمیق در زندگی آدم‌ها بازی کنند و به همه مناسبات فرهنگی اجتماعی و انسانی جامعه بشری آسیب بزنند.

وی افزود: ساختار روایت داستان این کتاب دوار است؛‌ به گونه‌ای که پس از آغاز روایت از یک نقطه، ‌دوباره داستان به فضای آغازین روایت باز می‌گردد.

به گفته کرمیار این رمان به احتمال زیاد بعد از بازنویسی به انتشارات کتاب نیستان سپرده خواهد شد.

«نامیرا»ی کرمیار در سال 1389 به عنوان اثر شایسته تقدیر جایزه‌ جلال آل‌احمد انتخاب شد.

«دشت‌های سوزان» تازه‌ترین اثر داستانی این نویسنده است که امسال (1390) از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

صادق کرمیار متولد 1338 تهران،‌ نویسنده و فیلمساز است. او فارغ‌التحصیل رشته الهیات دانشگاه آزاد اسلامی است و نخستین داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند.

این نویسنده در سال 1369 مجموعه داستانی با نام «فریاد در خاکستر» منتشر کرد و بعد از یک سال، مجموعه داستان نوجوانانه او به نام «انتقام در اردوگاه» نیز زیر چاپ رفت.

آثار مکتوب زیراز این نویسنده و منتقد ادبی در فروشگاهموسسهکتاب فردا وسایت پاتوق کتابموجود و قابل تهیه است:

غنیمت
نامیرا

سه‌شنبه 4 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط