loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«رسانه‌ها و رهنمودهای اخلاقی علما و بزرگان» کتاب شد

چاپ نخست کتاب «رسانه‌ها و رهنمودهای اخلاقی علما و بزرگان» تالیف فاطمه عسگری از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب، توصیه و مواعظ اخلاقی علمای دین را برای بهره بردن از حکمت‌های آموزنده آنان ارایه کرده است و شامل دستورالعمل‌های اخلاقی عالمان ربانی و عارفانی پروا پیشه برای پیشگیری از گناهان می‌شود.

مولف در بخشی از پیشگفتار کتاب حاضر درباره اهداف و مقصد این اثر می‌نویسد: «مقصد اصلی در پرداختن به رهنمودهای عالمان و بزرگان، بالا بردن سطح آگاهی نیست. بلکه هدف، ایجاد تحول عمیق در رفتارها، معنا بخشیدن به زندگی و حرکت به سوی مقصد آفرینش است. آنچه در این عرصه، اصل و اساس به شمار می‌آید، تلاش برای انسان شدن، آراسته شدن به اخلاق الهی و گام نهادن به ساحل اطمینان بخش ذکر و یاد خداوند است. امید است این گام کوچک، در برآوردن آنچه نیاز اصلی جامعه و حقیقت طلب ماست، موثر افتد و دل‌های نورانی را در افروختن فروغ ایمان و انجام دادن عمل صالح و رسیدن به مقصد نهایی آفرینش، یعنی "انسان کامل شدن" مدد رساند.
اینک گلچینی از رهنمودهای رسیده از برجسته‌ترین عالمان اخلاق و عرفان که بر قله استادی ایستاده و سرآمد عصرها و سلسله عشاق و از مشاهیر طریقت و بزرگان شریعت بوده و هستند، برای مخاطبان رسانه ملی فراهم آمده است. این مطالب، گنجی پنهان، دانشی ژرف، مائده‌ای ملکوتی، بارقه‌ای تابناک و راهنما و بحری پر از گوهرهای بهجت انگیز است که بر فطرت و خاستگاه معنوی سالک تکیه دارد. پس این توصیه‌های حکیمانه را برای رفع موانع و دل‌بستگی‌ها و برداشتن حجاب‌ها نگاشته‌اند. تا موجبات تربیت، تلقین و تصفیه سالک را فراهم کرده باشند؛ زیرا "المواعظ صقال النفوس وجلاء القلوب؛ پندها جان‌ها را جلا می‌دهد و زنگار را از آن می زداید".»

نوشتار حاضر در پنج بخش، ساماندهی شده است. نویسنده در بخش نخست، نگاهی گذرا و فشرده به زندگی عالمانی که در این نوشتار از آن‌ها نام برده شده، می‌کند و در بخش دوم، ارتباط با خدا را در دو فصل بایدها و نبایدهای ارتباطی بررسی کرده، سپس به ارتباط با خود از این دو منظر پرداخته و در ادامه، به ارتباط با دیگران با همین سبک و سیاق نظر کرده است. آن‌گاه دریچه‌ای به سوی کلمات قصار و زیرنویس می‌گشاید تا زمینه بهره‌گیری از این جمله‌های نغز و پرمعنا را برای اصحاب رسانه فراهم آورد.

چاپ نخست کتاب «رسانه و رهنمودهای اخلاقی علما و بزرگان دین» با شمارگان 1500 نسخه، 247 صفحه و به بهای 40000 ریال راهی بازار نشر شد.

سه‌شنبه 11 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط