loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار قریب‌الوقوع خاطرات منتشرنشده آذریزدی

نویسندگان مرتبط : مهدی آذر یزدی

انتشارات کتابخانه ملی به زودی کتابی جامع از خاطرات زنده‌یاد مهدی آذریزدی را منتشر می‌کند که این اثر ناگفته‌هایی از زندگی این نویسنده کودک و نوجوان را از زبان خودش روایت می‌کند.

علی‌اکبر صفی‌پور، معاون آموزش، پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار قریب‌الوقوع یک کتاب جامع از خاطرات زنده‌یاد مهدی آذریزدی خالق مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» توسط این سازمان خبر داد و گفت: تمام مراحل مربوط به فیپا و صدور مجوز کتاب انجام شده است و این اثر طی روزهای آینده توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر می‌شود.

در همین زمینه غلامرضا محمدی، مدیرکل سابق سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان یزد نیز درباره این اثر حجیم به خبرنگار مهر گفت: کتاب خاطرات مهدی آذریزدی در واقع متن پیاده شده 40 ساعت مصاحبه پیام شمس‌الدینی با زنده‌یاد آذریزدی است.

وی ادامه داد: این گفتگوها تا 2 سال قبل از فوت مهدی آذریزدی گرفته شده و در آن ناگفته‌‌های زیادی از این نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان از زبان خودش آورده شده است.

محمدی همچنین اشاره کرد: بخش مهمی از ناگفته‌ها به دوران جوانی آذریزدی مربوط است و او در جای جای خاطراتش از عشق به کتاب و کودکان سخن می‌گوید.

مهدی آذریزدی که در تیرماه سال 1388 درگذشت، یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ادبیات کودک و نوجوان ایران است که معروف‌ترین اثرش «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را خیلی از بچه‌های دیروز و امروز ایران خوانده‌اند و نسل‌های آینده نیز از آن بهره‌مند خواهند بود.

او نویسنده‌ای بود که در یزد به دنیا آمد و در همانجا هم از دنیا رفت. هرگز به دنبال بهره‌مندی مادی از استعداد نویسندگی‌اش نبود و ساده‌زیستی‌اش شهره همه کسانی بود که به نوعی او را می‌شناختند.

مجموعه "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" از مشهورترین آثار آذر یزدی بود که وی در آنها به بازنویسی قصه های کهن برای کودکان پرداخته بود. این مجموعه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 12 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط