loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ویرایش نخست کتابشناسی آمریکای لاتین آماده شد

شناخت منابع، گام نخست هر تحقیق و پژوهش است. امروزه کتاب‏شناسی و مأخذ شناسی به عنوان یک ضرورت مطرح شده است. برای انجام مطالعات جامع و تحقیقات غیرتکراری کتاب شناسی بسیار راهگشاست و از انجام تحقیقات تکراری جلوگیری می کند.

با توجه به فقدان کتاب شناسی جامع درباره منطقه آمریکای لاتین و ضرورت شناخت بیشتر این مجموعه، به پیشنهاد پژوهشکده مطالعات منطقه‎ای پژوهشگاه المصطفی(ص) قم ویرایش نخست این کتاب شناسی از بین منابع فارسی آماده شده است. این کتاب به همت یکی از پژوهشگران گروه اروپا و آمریکا پژوهشکده انجام شده است.

این کتاب شناسی به صورت سه بخش کتب منتشر شده خاص منطقه، کتب و مقالات مرتبط تنظیم شده است. در بخش کتب خاص هم کتابها با دو موضوع «تاریخ، سیاست و اقتصاد» و «فرهنگ و هنر» از هم تفکیک شده اند که در این بخش به ترتیب، بیش از 140 و 120 کتاب شناسایی شده اند. در بخش کتب مرتبط هم حدود 120 عنوان کتاب و در بخش مقالات نیز 60 عنوان مقاله مکتوب شناسایی شده اند.

اطلاع رسانی در این خصوص و تحقیقات دیگر در این زمینه بیشتر از این باب صورت می گیرد از موازی کاری‏های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود. چون متاسفانه به علت عدم اطلاع رسانی در بین مراکز پژوهشی و حتی ناشران، ما موازی کاری های بسیاری در در زمینه تحقیق و ترجمه شاهدیم که جز اتلاف وقت و بیت‏المال چیز دیگری به همراه ندارد.

البته این ویرایش نخست کتاب شناسی آمریکای لاتین است که هم اکنون در بیش از 50 صفحه آماده شده است و انشاءاله به مرور زمان هم این کتاب شناسی تکمیل و قالب کتابی کم حجم در اختیار محققان قرار می گیرد.

چهارشنبه 12 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط