loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وحدت بین شیعیان و اهل‌سنت در «پنجره»

جاذبه یک ابزار؛ پرونده‎ای به مناسبت سی‎سالگی جشنواره فیلم فجر در صد و بیست و پنجمین شماره هفته‎نامه پنجره

ایام دهه مبارک فجر که فرا می‌‎رسد، در میان انواع و اقسام برنامه‎‌ها مراسم‎هایی که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای این عید ملی و فرخنده برگزار می‌‎شود، جشنواره فیلم فجر از جایگاهی ویژه برخوردار است، چراکه نه فقط اهالی سینما که بسیاری از مردم و علاقمندان به هنر هفتم نیز به سهم خود در آن شرکت می‌‎کنند. عمر جشنواره امسال به سی سال رسید، سی‎سال پرفراز و نشیب که حکم روزهای سال تحویل سینمایی را برای ایام برگزاری این جشنواره به ارمغان آورده. اما این سی سال چگونه گذشت؟ ضعف و قوت‎های آن در این سال‌ها چه بوده است؟ مهم‌ترین حواشی و چالش‎هایی که سر گذرانده چه بوده؟ پاسخ این‎‌ها و دیگرسوالات خود را درباره جشنواره فیلم فجر، می‌‎توانید در پرونده هنری صد و بیست و پنجمین شماره هفته‎نامه پنجره، با آثار و گفتارهایی از عماد افروغ، فریدون جیرانی، هادی مقدم‎دوست، محمد خزایی و کیوان کثیریان بیابید. در این پرونده همچنین می‌‎توانید گفت‌و‌گویی استثنایی را با رهبر معظم انقلاب، درباره هنر سینما، بازخوانی کنید.

بحث تقریب و وحدت میان شیعیان و اهل سنت، با توجه به حسابی که دشمنان اسلام همواره روی اختلاف و جدایی میان مسلمانان باز کرده‎اند، از دیرباز مورد تایید امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده؛ مسئله‎ای که با فتوای وحدت بخش رهبری درباره عدم ناسزا به صحابه و همسران پیامبر دیگر جای هیچ تردیدی درباره اهمیت آن نمانده است. سالهاست که نهادی تحت عنوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز در این زمینه مشغول فعالیت است؛ پرونده جامعه اسلامی پنجره ۱۲۵، با آثار و گفتارهایی از آیت‎الله تسخیری، سید حمید مولانا، سید هادی خسروشاهی، عبدالکریم بی‎آزار شیرازی، محمد علی آذرشب، عبدالقادر بیضاوی، محمد محمدی، قدرت الله علیزاده، صباح زنگنه، محمد العاصی و اسحاق مدنی به مبانی و ضرورت‎های تقریب پرداخته شده است.

فتنه ۸۸ با وجود همه هزینه‎هایی که برای کشور، مردم و نظام به همراه داشت، به دلیل رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، سرانجام به یک فرصت برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‎های انقلاب و ولایت بدل شد. در سپهر سیاسی ایران نیز به همین ترتیب باوجود ریزش‎هایی که فتنه ۸۸ به همراه داشت، رویش‎هایی را نیز به ارمغان آورد و علاوه بر آن محکی شد برای سنجش سیاست‎مردان کشور، چنان که امروز بسیاری عیار اهل سیاست را با مواضع آن‌ها در ایام فتنه می‌‎سنجند اما در فضای رسانه‌ای به راحتی با برچسب زدن با عنوان ساکتین فتنه، بسیاری را از داخل سیاست به در می‌کنند، این در حالی‌ست که فضای اتهام‌زنی به گروه‌های رقیب در ایام انتخابات با مشی اخلاقی توصیه شده توسط رهبر مغایرت دارد. به هرحال موضع‌گیران فتنه طیف‌هایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. پرونده سیاسی صد و بیست و پنجمین شماره هفته‎نامه پنجره نیز با توجه به نزدیکی روزهای برگزاری انتخابات مجلس نهم، به طیف‌شناسی ساکتین فتنه و جریان انحرافی اختصاص یافته است؛ دو جریانی که مشخصا بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و فتنه بعد از آن ظهور و بروز یافتند.


همچنین در تازه‎‌ترین شماره هفته‎نامه پنجره خواننده گزارشی از اجلاس بین‎المللی جوانان و بیداری اسلامی، خواهید بود، در صفحات باشگاه اهل قلم نیز مقالاتی از یوسفعلی می‌رشکاک، جواد محدثی، علی ذوعلم، سید محسن شهیدی، احمد رهدار، سید عباس فاطمی و سید محمد روحانی منتشر شده است. در بخش‎های مجله برون‎مرزی و مجله خبری می‌‎توانید مهم‎‌ترین اخبار ایران و جهان در این هفته را به شکلی موجز و تحلیلی و خبری دنبال کنید. تازه‎‌ترین اخبار و رویدادهای مربوط به انتخابات مجلس نهم نیز از دید خبرنگاران هفته‎نامه پنجره پنهان نمانده و همچون هفته‎های اخیر، در صفحات ویژه انتخابات مجلس نهم، منعکس شده است. فراسو و پنجره ماضیه نیز از دیگر بخش‎های خواندنی و متنوع صد و بیست و پنجمین شماره هفته‎نامه پنجره به حساب می‌‎آیند که در ۸۴ صفحه و بهای ۱۵۰۰ تومان، روی پیشخوان روزنامه فروشی‎هاست.

یکشنبه 16 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط