loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «مبانی و مهارت های برنامه ریزی» منتشر شد

کتاب «مبانی و مهارت های برنامه ریزی» نوشته احمدرضا اخوت و سارا شهیدزاده (اعضای هیئت علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران) از سوی موسسه کتاب فردا منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتاب فردا، مفاهیم به کار رفته در این کتاب مستند به بسیاری از سوره های قرآن و روایات و ادعیه اهل بیت(ع) است. کتاب در یک مقدمه و در شش جهش تنظیم و تدوین شده است: «کلیات»، «نیاز، خواست و گرایش»، «مقصد»، «قصد، عزم و اراده»، «برنامه و برنامه ریزی» و «نظارت و ارزیابی فعال».
مباحث این کتاب در قالب دو عنوان کلی شناختی و مهارتی، به بررسی عناصر مهم برنامه ریزی می پردازد. در جهش اول مطالبی به صورت اجمالی و کلی درباره مبانی برنامه ریزی بر اساس قرآن و روایات اهل بیت(ع) بیان شده است.
در جهش دوم، به مبحث نیاز، گرایش و خواست پرداخته شده و اهمیت هر یک را در یک برنامه ریزی بیان نموده است. در این جهش انواع نیازها و همچنین چگونگی تشخیص نیازها و گرایش های حقیقی از غیر حقیقی و در نظر گرفتن آنها در برنامه ریزی مورد بررسی قرار گرفته است.
در جهش سوم، مباحثی درباره مقصد، چیستی و بیان ضرورت و اهمیت آن در برنامه ریزی در این جهش مطرح شده و نحوه کاربرد آن از جهت انواع و تأثیراتی که در زندگی انسان دارد، مورد بررسی قرار گرفته است.
نویسندگان در جهش چهارم، به بررسی مفاهیم «عزم، اراده و قصد» به عنوان عناصر مهم در تصمیم گیری های کلان و غیر کلان زندگی و عامل محرک در به اجرا در آمدن برنامه ها پرداخته شده و همچنین ابعاد گوناگون آن مورد بررسی قرار گرفته است.
در جهش پنجم از آنجا که هر برنامه به محتوایی جهت اجرا نیازمند است در این قسمت به انواع محتوا، بررسی جوانب برنامه به عنوان محتوا و نحوه پرداختن به آن به عنوان برنامه ریزی اشاره شده است.
جهش ششم به چیستی نظارت و ارزیابی فعال و تأثیر آن در برنامه ریزی فرد و همچنین نحوه اجرای آن می پردازد.
از نکات برجسته این کتاب این است که به صورت خودآموز نوشته شده است و هر فرد با مطالعه کتاب می تواند در امر برنامه ریزی در زندگی فردی خود گام بردارد.
موسسه کتاب فردا چاپ اول این کتاب را با حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در 307 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 6200 تومان روانه بازار کتاب کرده است.
این کتاب و بقیه آثار مدرسه قران و عترت دانشگاه تهران در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 20 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط