loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«کمی دیرتر»؛ رمان جدید سید مهدی شجاعی

نویسندگان مرتبط : سید مهدی شجاعی

چهارشنبه 19 بهمن 1390

رمان تازه سیدمهدی شجاعی در قفسه کتابفروشی‌ها جای می‌گیرد. به گفته مدیر روابط عمومی انتشارات «کتاب نیستان» نویسنده در این اثر داستانی که آن را با اسامی چهار فصل تقسیم بندی کرده، سعی داشته تا تصویری از فضای امروز جامعه را در نسبت با مفهوم انتظار ارایه کند و به نقد جامعه و کیفیت تفکر انسانی در آن بپردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی شجاعی،‌ مدیر روابط عمومی انتشارات «کتاب نیستان» درباره این رمان توضیح داد: هدف از نگارش این رمان به چالش کشیدن فضای انتظار در میان منتظران است. با این نگاه که رمان در پنج فصل با نام‌های «زمستان»،‌ «پاییز»، «تابستان» و «بهار»، به بیان تحولی دیدگاهی و بینشی در این مفهوم پرداخته است.

وی افزود: فصل اول این کتاب توصیف مجلسی از جشن نیمه شعبان است که در آن اقشار مختلفی دور هم جمع شده‌اند، ولی جوانی برخلاف دیگران، خطاب به حضرت مهدی(عج) می‌گوید «نیا...!» و همه به او اعتراض می‌کنند.

شجاعی در ادامه درباره بخش دوم این رمان توضیح داد: در فصل دوم، این جوان در حالات مکاشفه به دریافت‌هایی می‌رسد. این بخش روایت متنوع و جالبی از عذر و بهانه‌هایی است که یک منتظر برای همراهی نکردن حضرت مهدی(عج) می‌آورد. 

این نویسنده درباره فصل سوم رمان شجاعی توضیح داد: در فصل سوم، نویسنده از منظر درجات اخلاص در کارهایی که انجام داده و حتی نگارش رمان با این موضوع در چالش قرار می‌گیرد و در این باره سوال‌ها و تردیدهایی مطرح می‌شود. 

نویسنده «فرشته‌ها قصه ندارند بانو»، درباره فصل چهارم این کتاب گفت: در آخرین فصل این کتاب که «بهار» نام گرفته، تصویری از منتظران واقعی بدون ادعا ارایه شده است و نشان داده شده که این مفهوم درباره انسان‌هایی اتفاق می‌افتد که به زندگی عادی خود بدون ادعا و ریا کردن پرداخته‌اند. در نهایت می‌توان گفت که این رمان تصویری است از فضای انتظار که تا چه حد به شعار و یا اخلاص نزدیک می‌شود و در عین حال سعی دارد تصویری از جامعه آرمانی را با دیدگاهی خاص ارایه دهد.

به گفته شجاعی این رمان تا 10 روز آینده از سوی انتشارات «کتاب نیستان» راهی بازار کتاب خواهد شد.

این در حالی است که مهدی شجاعی در حال نگارش رمانی دیگر با همین موضوع در ادامه «کمی دیرتر» است.  

«سقای آب و ادب»، ‌تازه‌ترین اثر منتشر شده این نویسنده اواخر سال گذشته (1389) راهی بازار کتاب شد. این کتاب به تازگی نوبت هفتم چاپ را سپری کرده است.

گفتنی است آثار سید مهدی شجاعی و آثار برگزیده انتشارات کتاب نیستان در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط