loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ 26 «حماسه یاسین» حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد

نویسندگان مرتبط : سید محمد انجوی نژاد

چاپ بیست و ششم کتاب «حماسه یاسین» نوشته حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد از خاطرات دوران جنگ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «حماسه یاسین» به همه شهدای غواص و خانواده شهدای گردان یاسین و همه همسنگران مولف کتاب تقدیم شده است.

حماسه یاسین، کبوتران خونین و عکس‌هایی از همرزمان و شهدایی که در انتهای کتاب از آنها نام برده شده است، در فهرست کتاب قابل مشاهده است.

این کتاب رتبه اول چهارمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، لوح تقدیر آثار ادبی بیست سال دفاع مقدس و برنده ممتاز بیست سال ادبیان دفاع مقدس در جشنواره ایثار، ادب و پایداری در سال 1379 را در کارنامه خود دارد.

نویسنده این کتاب که ساکن مشهد بوده است، در دوران دفاع مقدس، عضو لشکر 21 امام رضا(ع) بوده است. شروع این کتاب، زمانی را توصیف می‌کند که نویسنده و عده‌ای از اعضای گردان تخریب لشکر که در مشهد به سر می برند، از سوی مسئولان لشکر احضار می‌شوند و به خاطر ماموریتی جدی و فوری مرخصی‌ها را لغو می کنند زیرا که باید به منطقه اعزام شوند.

او و دوستان همرزمش پس از وداع بسیار پر سوز با امام رضا (ع)، راهی منطقه می‌شوند و همگی از امام رضا (ع) در خواست شهادت و به گفته خودشان میان‌بری به سوی خدا،‌ دارند. پس از استقرار در مقر تخریب،‌ یک گروه 50 نفری از آنها برای آموزش غواصی در محلی (که در گذشته مرغدانی بوده است) در کنار رود کارون مستقر می‌کنند و تمرینات بسیار طاقت‌فرسایی در آب برای غواصی انجام می‌دهند. از میان این 50 نفر و بقیه زبدگان لشکر، 2 گردان منتخب برای آموزش‌های پایانی انتخاب می‌شوند. گردان‌های یاسین و نوح.

بیشتر مطالب این کتاب مربوط به وصف تمرینات و حالات روحانی و تفریح ها و بگو بخندهای رزمندگان گردان یاسین است. سید محمد انجوی نژاد از معدود کسانی است که از این گردان در عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 زنده می‌ماند و باقی یا اسیر و یا شهید می‌شوند.

این کتاب از سری کتاب‌های نقره‌ای انتشارات سوره مهر است که در 108 صفحه، قطع رقعی و به قیمت هزار تومان منتشر شده است.

این کتاب و بقیه آثار تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتشارات سوره مهر در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 25 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط