loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار زندگینامه سردار شهید «اکبر زجاجی»

مرضیه شهلایی نگارش کتاب «عروج از مجنون» را به اتمام رسانده تا به همت معاونت آموزشی و پژوهشی سپاه (لشکر 27) محمد رسول‌الله (ص) چاپ و روانه بازار کتاب شود. این اثر به زندگینامه و خاطراتی از سردار شهید اکبر زجاجی می‌پردازد.-
شهلایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد:‌ «عروج از مجنون» به بیان ویژگی‌های اخلاقی شهید اکبر زجاجی مانند نکته‌سنجی، خلاقیت و شجاعت در تجزیه و تحلیل مسایل نظامی و تطابق آن‌ها با احادیث و روایات اسلامی پرداخته است.

وی افزود: «ولایت‌پذیری»، «عدالت محوری»،‌«مبارزات انقلابی»، «جهاد» و «بصیرت» عنوان‌های 5 فصل‌ کتاب «عروج از مجنون» هستند. کتاب با خاطرات دوران دانشجویی و فعالیت‌های مبارزاتی اکبر زجاجی علیه رژیم پهلوی آغاز می‌شود.

شهلایی با اشاره به این‌که این اثر در بردارنده بیش از 100 خاطره درباره شهید زجاجی است افزود: اسناد و مدارک سپاه محمد رسول‌الله (ص)، مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان وی منابع نگارش این اثر بوده‌اند.

کتاب «عروج از مجنون» در 170 صفحه به همراه تصاویری از این شهید در دوران دفاع‌مقدس، به همت معاونت آموزشی و پژوهشی سپاه (لشکر 27) محمد رسول‌الله (ص) چاپ و روانه بازار کتاب خواهد شد.

اکبر زجاجی سال 1338 در کاشان به دنیا آمد. ورود وی به انستیتوی تکنولوژی اصفهان با اوج‌گیری مبارزات انقلاب اسلامی همزمان می‌شود. او پس از مدتی دانشگاه را رها کرده و به کاشان باز می‌گردد تا در مبارزات علیه رژیم پهلوی فعالیت داشته باشد.

زجاجی از روزهای نخست جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عنوان بسیجی با گروه شهید دکتر چمران عازم جبهه‌های جنوب می‌شود. در لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) به عنوان مسوول اطلاعات و شناسایی مناطق عملیاتی، فرمانده گردان، جانشین معاون عملیاتی و قائم‌مقام لشکر فعال بوده و 21 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت می‌رسد.

دوشنبه 24 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط