loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید هادی خسروشاهی

کتاب پژوهشی درباره انجیل و مسیح به قلم آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطاء و ترجمه استاد خسروشاهی از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب پژوهشی درباره انجیل و مسیح، ترجمه کامل کتاب التوضیح بیان ما هو الانجیل و من هو المسیح تألیف مرحوم آیت الله مجاهد آقای شیخ محمد حسین کاشف الغطاء است که اکنون به همت استاد سید هادی خسروشاهی به فارسی برگردان شده است.

احبار و رهبان و پدران ارباب کلیسا ها، برای سد راه خدا، در طول تاریخ، پس از ظهور اسلام به اجرای روش های غیر اخلاقی زیادی دست زده اند و همیشه و در حد توان و موقعیت خاص جغرافیایی در این راه فعال بوده و کارکرده اند.

یک قرن پیش، طبق نوشته آیت الله شیخ محمد حسین آل کاشف الغطاء، این اقدامات، در مصر و عراق به اوج رسیده بود و معظم له هم، به همین دلیل به تألیف و نشر کتابی در دو جزء، در تشریح مبانی انجیل و عقیده مسیحیت، با استناد به کتاب مقدس مسیحیان پرداخته که در مقدمه جزء اول و جزء دوم کتاب، خود به چگونگی آن اشاراتی دارد.

جزء اول این کتاب در تاریخ 1332 ق، در (قاهره) تألیف و منتشر شد و جزء دوم آن با تأخیری پانزده ساله به دلایلی که مؤلف در مقدمه جزء دوم به آن اشاره کرده، در سال 1346 ق، در بغداد به رشته تحریر در آمد و به چاپ رسید.

ترجمه خلاصه ای از این کتاب حدود نیم قرن پیش از سوی سید هادی خسروشاهی در شهر (تبریز) توسط مؤسسه سروش، انتشار یافته و ترجمه کامل ترآن در سال 1384 ق، درحوزه علمیه قم به پایان رسید و چندین بار چاپ و منتشر شده است.

اما اینک پس از تجدید نظر و ویرایش جدید، این کتاب در اختیار جوانان مسلمان ایران قرار گرفته است.

این چاپ از کتاب، پس از تجدید نظر کامل در ترجمه و تطبیق آن با متن اصلی و افزودن مباحثی در پاورقی ها و یادداشتی درباره (مسیح و مریم در قرآن)، در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

«تناقض کتاب مقدس»، «افسانه خدا بودن مسیح»، «آشنایی با نویسندگان اناجیل؛ پطرس، یهودای اسخریوطی و پولس»، «بحثی کوتاه درباره اناجیل؛ انجیل متی، انجیل مرقس، انجیل لوقا و انجیل یوحنا» بخشی از عناوین این کتاب است.

در بخشی از مقدمه مؤلف آمده است: «اگر شما درباره مسیحی که قرآن توصیف می کند و مسیحی که اناجیل معرفی می کنند دقت و موشکافی کنید، کاملا متوجه می گردید که میان این دو مسیح چقدر فاصله وجود دارد و آن دو تا چه اندازه با هم اختلاف و تفاوت دارند. قرآن مجید، حضرت عیسی بن مریم را یک شخص با برکت، آرام، نیکو کار، پرهیزکار، یگانه پرست و فروتن برای خدا معرفی کرده و می گوید که او سخن بیهوده نمی گوید، مدعی امر نامعقولی نیست، از خدایی و اتحاد و حلول حرف نمی زند، بسیار عزیز و محترم است، خدایش به آسمان می برد، از ریشخند و اهانت مردم مصون است، چیزی که مایه عار و اهانت باشد به او نرسیده است، چون روح الله و کلمة الله است که به قدرت کامله پروردگار تربیت یافته و مخزن اسرار و حکمت های باری تعالی گشته است و خدای قادر بزرگ تر از آن است که بندگان خالص و دوستان صمیمی خود را به آن حد از خواری و مذلت و رسوایی و ریشخند تسلیم نماید. پروردگار کریم و مهربان تر از آن است که مؤمنین و گروندگان عالی قدر خود را در آن حد از مذمت و بینوایی قرار دهد. مرگ مؤمنین مرگ عزت و عظمت است، قتل آن ها قتل شرف و مجد است. عزت و عظمت، مخصوص خدا و پیامبر و مؤمنین شده است.

...شما درباره این همه داستان ها و افسانه های اناجیل چه خیال می کنید که مسیح با آن عظمت را یک مرد حیله گر، خیانتکار، ظالم، عاق، تفرقه انداز، شرابخوار و ... ترسیم می کند و به جایی که تکیه می زند خانمی با گسیوان خود، قدمش را پاک می کند، حد زنا را از زن زناکار رفع می کند و سپس که گرفتار می گردد، مانند یک دزد عاجز و ترسو و فراری به پای دار مجازات کشیده می شود.»

کتاب پژوهشی درباره انجیل و مسیح به قلم آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطاء با ترجمه استاد سید هادی خسروشاهی در سال1390 با شمارگان 1200 نسخه در 192 صفحه با قیمت 3300 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

چهارشنبه 26 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط