loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شماره جدید اخبار شیعیان منتشر شد

شماره هفتاد و پنجم ماهنامه اخبار شیعیان به همت مؤسسه شیعه شناسی منتشر شد.

در این شماره می خوانید: «قرآن حاضر، قرن اسلام و معنویت است»، «تأکید آیت الله صافی گلپایگانی بر وحدت مسلمانان جهان»، «حوزه علمیه و علمای حوزه به طور جدی وارد عرصه هنر شوند»، «علل عدم نگارش تاریخی اجتماعی شیعه»، «تحصیل بیش از 30 میلیون نخبه در دانشگاه های کشور های اسلامی»، «برگزاری همایش بزرگداشت حاج ملاعلی کنی»، «اعتراض به مواضع تفرقه انگیز دولت»، «اختلافات مذهبی توطئه غرب برای نجات صهیونیست هاست»، «بیداری اسلامی واکنش مسلمانان منطقه به چند قرن استعمار است» و «کشتار شیعیان و اعتراض به آن».

در بخشی از این نشریه به نقل از آیت الله جوادی آملی در دیدار اعضای شورای برگزاری همایش ملی هنر و تبلیغ آمده است: «هدف حوزه این نیست که هنرمند به جامعه عرضه کند، بلکه هدف آن است که هنرمندانه دین را به مردم برساند و تبلیغ کند. وی افزود: ساختار دین اسلام هنری است و می بایست توسط حوزویان هنرمند با استفاده از ابزار هنر تبلیغ شود. این مرجع تقلید ادامه داد: حوزه نباید تلاش کند که تخیلات را محسوس کند، بلکه باید معقول را محسوس کند، هنر این است که معقول را محسوس کرده و در این زمینه ابتدا باید هنر را معنا کرد. وی گفت: در حوزه های علمیه هنر به تازگی جوانه زده و باید مورد اهتمام بیشتر قرار گیرد و دروس مربوط به این عرصه مانند علم النفس باید در حوزه تدریس شود. این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: هنر از بهترین ظرایف رزق و روزی انسان ها است، ساختار دین ما هنری است و باید با ابزار هنر و هنرمندانه ترویج شود و به دنیا شناسانده شود.»

«وقوع انفجار ها، کشتار شیعیان و ترور شخصیت های شیعه هیچ گاه باعث رعب و وحشت ما از انجام مراسم عزاداری در پاکستان نخواهد شد»، «توهین رسانه های عمومی به فرزندان مذهب تشیع در عربستان به صورت روز افزون است که شیعیان را کافر، معاند، خطرناک تر از یهود و خطرناک ترین مردم کره زمین نشان می دهند»، «وعده اصلاحات کافی نیست، باید خواسته های مردم تحقق یابد»، «حضور ایران در عراق منطقی است»، «برگزاری همایش مسلمانان و مسیحیان در فضای تحولات بزرگ، چالش های سرنوشت ساز در بیروت»، «یادی از استاد پیش کسوت و متعهد قلم زنی» و «بررسی علل عدم حضور مؤثر و پر رنگ علمای شیعی در عرصه بین الملل» بخش های دیگری از مطالب این شماره را تشکیل می دهد.

در مطلبی با عنوان «جیش المهدی علیه السلام به جریانی فکری و فرهنگی تبدیل می شود» می خوانید:«به دنبال خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، جریان صدر اعلام کرد که دیگر دلیلی برای مسلح ماندن جیش المهدی علیه السلام وجود ندارد و قرار است با انحلال این ارتش، اعضای آن در پروژه های فکری هدفمند همسو با وحدت ملی و صلح عراق فعالیت کنند. بنا به این اعلام، این تصمیم چند روز پس از خروج نهایی نیروهای آمریکایی از عراق توسط حجت الاسلام سید مقتدا صدر، رهبر این جریان، گرفته شده و قرار است که جیش المهدی سلاح خود را به طور کامل بر زمین بگذارد.

مقتدا صدر سال 2008، فعالیت جیش المهدی علیه السلام را به حالت تعلیق در آورده و تهدید کرده بود که اگر نیروهای آمریکایی تا پایان 2011 از عراق خارج نشوند، تعلیق فعالیت این ارتش را لغو خواهد کرد و بار دیگر به مبارزه مسلحانه با اشغالگران روی خواهد آورد، اما اکنون با خروج نظامیان آمریکایی، قرار است جیش المهدی علیه السلام سلاح خود را تحویل دهد. جریان صدر اعلام کرده است که عملیات مسلحانه اش با انگیزه هایی صورت می گرفت که اکنون با خروج نیروهای آمریکایی دیگر وجود ندارد. جیش المهدی علیه السلام نیز قرار است در پروژه های فکری هدفمند مشارکت داده شود که هدف از آن وحدت و صلح در عراق است.»

هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه اخبار شیعیان به صاحب امتیازی مؤسسه شیعه شناسی و مدیر مسؤولی محمود تقی زاده داوری بهمن ماه 1390 در 36 صفحه با قیمت 1000 تومان منتشر شده است.

شنبه 29 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط