loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«پیشرفت و تعالی» مولانا به کتابفروشی‌ها آمد

نویسندگان مرتبط : حمید مولانا

«پیشرفت و تعالی» نوشته پروفسور حمید مولانا پس از دو دهه از انتشار نخستین چاپ، برای بار دوم با ویرایش جدید بر پیشخان کتابفروشی‌ها نشست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب که در چاپ نخست خود با هدف ارزیابی نظریه‌های و الگوهای توسعه و نقش ارتباطات در توسعه تالیف شده بود، پس از دو‌ دهه در دومین ویرایش به بازنگری در این نظریات با توجه به تحولات جهان کنونی می‌پردازد.

مولانا در بخش«دگرگونی کل جوامع» می‌‌نویسد:«این کتاب از زاویه ارتباطات و دگرگونی جامعه به توسعه می‌نگرد و در عین‌حال، جهان‌بینی را در کانون این نگرش قرار می‌دهد.»

این نوشتار در هشت فصل «توسعه، عرصه‌ای در جست‌و‌جوی خویش»،«فراسوی توسعه‌گرایی، چارچوب تحلیل»،« نظریه‌ها و نگرش‌های متفاوت در قبال ارتباطات و توسعه»، «فرهنگ، جامعه و ارتباطات»،«سیاست‌های ارتباطی و برنامه‌ریزی برای توسعه»،« تکنولوژی ارتباطات برای توسعه»،« توسعه: نگاهی دوباره» و «افراد و جوامع، ارتباطات و دگرگونی جامعه» به واکاوی الگوهای توسعه با توجه با آخرین دگرگونی‌های نظری و سیاسی جهان می‌پردازد.

مولف در مقدمه چاپ دوم کتاب وقوع رویداد‌های تاریخی مهم مانند فروپاشی شوروی در طول دو دهه گذشته را ضرورت تجدیدنظر در محتوای این کتاب عنوان می‌کند و می‌نویسد:«متناسب با پیشرفت فناوری‌های ارتباطی بخش‌هایی از کتاب حذف شده است. همچنین، یک فصل جدید به کتاب اضافه شده که در آن تلاش شده است گفتمان توسعه در دهه‌های بعدی دنبال شود.»

ویرایش جدید کتاب «پیشرفت و تعالی» را انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با همکاری بنیاد فرهنگی مولانا با شمارگان 2000 نسخه، 344 صفحه و به بهای 40000 ریال روانه بازار نشر کرده است.

گفتنی است از این استاد برجسته ارتباطات کتابهای زیر در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آمریکاشناسی: فراز و فرود یک امپراتوری
اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی
دانش ارتباطات
شکست یا پیروزی؟
ظهور و سقوط مدرن
مردم تصمیم می گیرند: مجموعه نوشته های پروفسور سید حمید مولانا درباره دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وحوادث پس از آن

سه‌شنبه 2 اسفند 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط