loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی آرا و آثار داوری‌اردکانی در «کتاب ماه فلسفه»

نویسندگان مرتبط : رضا داوری اردکانی

شماره اسفند ماهنامه «کتاب ماه فلسفه» منتشر شد. بررسی آرا و آثار رضا داوری‌اردکانی موضوع یکی از چهار پرونده شماره پنجاه و چهارم این نشریه است.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «کتاب ماه فلسفه» ماهنامه تخصصی در حوزه اطلاع‌رسانی، بررسی و نقد آثار فلسفی است که با اهدافی نظیر رونق بازار نقد، افزایش سطح کیفی کتاب‌های فلسفی و پیشبرد فرهنگ کتابخوانی منتشر می‌شود.

در بخش پرونده رضا داوری‌اردکانی، رئوس کلی اندیشه‌های وی با استناد به برخی از کتاب‌هایش مانند «فارابی، موسس فلسفه اسلامی»، «ما و تاریخ فلسفه اسلامی»، «فلسفه معاصر ایران»، «فلسفه در دادگاه ایدئولوژی» و «ما و راه دشوار تجدد» بررسی شده‌اند.

این شماره از «کتاب ماه فلسفه» بررسی سه پرونده دیگر را نیز شامل می‌شود. معرفت‌شناسی، فلسفه چین و اخلاق، موضوعات این پرونده‌هایند.

در بخش معرفت‌شناسی، موضوعاتی مانند قضیه ساختار و ذهن در نظریه شناخت و توجیه به روایت آلستون بررسی شده‌اند. سرچشمه‌های فلسفه چینی و گفتاری در باب مشرب‌های باطنی اسلام و دائو نیز برخی عناوین پرونده فلسفه چین محسوب می‌شوند.

در پرونده ویژه اخلاق نیز مطالبی مانند درنگی در انسان اخلاقی و جامعه غیراخلاقی و همچنین خودقانونی و اخلاقی الهیاتی در اختیار خوانندگان قرار گرفته‌اند.

شماره اسفند ماه «کتاب ماه فلسفه» به صاحب‌امتیازی خانه کتاب و سردبیری علی اوجبی با بهای 12000 ریال منتشر شد.

از این اندیشمند کتابهای زیر در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
انقلاب اسلامی و وضع کنونی عالم
سیاست، تاریخ، تفکر
فارابی فیلسوف فرهنگ
فلسفه تطبیقی
فلسفه در دام ایدئولوژی
فلسفه معاصر ایران
فلسفه چیست؟
فلسفه، سیاست و خشونت
ما و راه دشوار تجدد
مقام فلسفه در دوره تاریخ ایران اسلامی

سه‌شنبه 2 اسفند 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط