loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگینامه سردار «احمد متوسلیان» نوشته شد

مراد کاکاوند زندگینامه سردار سرلشکر جاویدالاثر «احمد متوسلیان» را نوشته و به ناشر سپرده است. متوسلیان، فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) را در دوره‌ای از دفاع مقدس بر عهده داشت.-
کاکاوند در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ اظهار کرد:‌ زندگینامه احمد متوسلیان از پایان خدمت سربازی و فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی و دستگیری او توسط ساواک آغاز می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این اثر در 11 فصل تنظیم شده گفت: «خانواده»، «مبارزات انقلابی»، «ورود به سپاه پاسداران»، «حضور در کردستان» و «فعالیت‌ در کردستان» عنوان‌های برخی از فصل‌های این کتابند.

کاکاوند افزود: فرماندهی احمد متوسلیان در آزادسازی شهر پاوه، خارج کردن نیروهای گروهک‌های ضد انقلاب کومله و دمکرات از مریوان و آزادسازی خرمشهر از نکات مهم در زندگینامه اوست.

کتاب زندگینامه احمد متوسلیان که هنوز نام آن مشخص نشده، در 140 صفحه به همت معاونت آموزش و پژوهش لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

احمد متوسلیان، پس از آزادسازی خرمشهر در ماموریتی همراه یک هیات عالی رتبه سیاسی و نظامی به سوریه و لبنان سفر کرد. ظهر روز 14تیر سال 1361 خودرو سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان هنگام عزیمت به بیروت در یک پست بازرسی به فاصله 40 کیلومتری بیروت متوقف شد و 4 سرنشین و از جمله احمد متوسلیان به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک به اسارت نیروهای وابسته به رژیم اشغالگر قدس در آمدند که تا امروز خبر دقیقی از آن‌ها به دست نیامده است.

دوشنبه 8 اسفند 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط