loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«امپراتور در حال احتضار» منتشر می‌شود

نویسندگان مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

رشید جعفرپور از ترجمه کتاب «امپراتور در حال احتضار» خبر داد و گفت: این اثر به موضوع «امپریالیسم متحده و مقاومت جهانی» می‌پردازد که تا نیمه نخست سال آینده روانه بازار نشر می‌شود.

رشید جعفرپور، نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص تازه‌ترین اثر در دست ترجمه خود، اظهار داشت: چندی پیش ترجمه کتاب «امپراتور در حال احتضار» را آغاز کردم که تاکنون حدود 50 درصد از ترجمه این اثر به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه این اثر درباره «امپریالیسم ایالات متحده و مقاومت جهانی» به نگارش درآمده است، اضافه کرد: کتاب «امپراتور در حال احتضار» دارای 3 بخش اعم از «ساختارهای امپراتوری و ساختارشکنی‌ها»، «جهانی‌شدن چه کسی؟» و «سایر مردم، سایر دنیاها» است.

جعفرپور با بیان اینکه کتاب «امپراتور در حال احتضار» سال 2010 در کشور آمریکا منتشر و روانه بازار نشر شده بود، ادامه داد: کلیت این اثر می‌خواهد این امر را به مخاطب نشان دهد که قدرت آمریکا در عرصه سخت و نرم به لحاظ نظامی و تأثیرگذاری فرهنگی در دنیا ضعیف شده است.

مدیر بخش مطالعات سیاسی مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: نویسنده در این اثر بیان می‌کند که کشورهای غیرغربی نسبت به آمریکا مقاومت پیدا کرده‌اند به خصوص جنگ علیه افغانستان و عراق و پیروزی حماس و حزب‌الله در مقابل اسرائیل ابهت آمریکا را در سطح بین‌المللی شکسته و امپراتوری آمریکا در حال اضمحلال است.

این نویسنده گفت: گرچه آمریکا می‌خواهد از فرآیند جهانی شدن به نفع خودش استفاده کند و غلبه اقتصادی، فرهنگی و نظامی خود را در جهان نشان دهد اما با توجه به افول سیاست‌های اقتصادی آمریکا و تجربه هزینه‌دار در جنگ عراق و افغانستان و نتیجه نگرفتن از انقلاب‌های رنگی که در کشورهای مختلف انجام داد این موارد نشان می‌دهد که آمریکا در این عرصه مؤفق عمل نکرده است.

وی اضافه کرد: «سایر مردم، سایر دنیاها» فصل سوم این اثر است که به این موضوع می‌پردازد که اندیشه‌ها و ایدئولوژی‌های دیگر در مقابل آمریکا قد علم کردند یعنی در حوزه‌ اقتصادی کشورهای چین و هند و در حوزه فرهنگی جهان اسلام و به طور کلی، ایران به عنوان سردمدار قد علم کردند و توانستند هژمونی آمریکا را زیر سؤال ببرند.

جعفرپور ادامه داد: کتاب «امپراتور در حال احتضار» با موضوع اپریالیسم ایالات متحده و مقاومت جهانی از سوی «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» منتشر و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مخاطبان این عرصه ارائه می‌شود.

دوشنبه 8 اسفند 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط