loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تازه‌ترین رمان ابراهیم حسن‌بیگی منتشر شد

رمان «قدیس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی، منتشر شد. این رمان روایتی از شیفتگی یک کشیش و پژوهشگر مسیحی به حضرت علی (ع) است و ماجرای آن از زمان معاصر آغاز می‌شود و به دل تاریخ می‌رود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسن‌بیگی در این اثر با توصیف برخی از جنبه‌های زندگی و شخصیت کشیش، دیدگاه‌های او را که تا حدودی نگاهی تازه به زندگی حضرت علی (ع) است، درباره وقایع دوران زندگی ایشان، در قالب داستان بیان کرده است.

در این داستان کشیش، پس از خریداری کردن نسخه‌ای خطی و مطالعه آن، با زندگی حضرت علی(ع) آشنا می‌شود و سفر به دل تاریخ را باعلاقه‌مندی به شخصیت آن حضرت آغاز می کند و در مجموع نگاهی تازه به ابعادی از شخصیت حضرت علی(ع) و ماجراهای سیاسی و اجتماعی دوران وی، ‌از جمله محورهای مورد نظر این پژوهشگر مسیحی در این کتاب بیان شده است.

در حالی که رفت‌و‌برگشت‌های زمانی و به کارگیری تجربه‌های تکنیکی متنوع سبب شده تا شیوه روایت این داستان ضمن رعایت سادگی زبان کنار لحنی توصیفی، در نسبت با توجه نویسنده به فضای معاصر و تاریخی، با تغییر و تنوع همراه شود.

بخشی از این رمان این‌گونه نوشته شده است: کشیش پشتش را به صندلی تکیه داد و با چشم‌های خسته و خواب‌آلوده، به نقطه‌ای از سقف خیره ماند تا فکر کند ادامه این ماجرا را چگونه پی بگیرد و بفهمد که در نهایت این جنگ چگونه به پایان رسیده است. ناگهان فکری به خاطرش رسید. اوراق روی میز را جمع کرد و لپ تابش را جلو کشید و آن را روشن کرد. اینترنت مثل همیشه می‌توانست پاسخ بسیاری از سوالاتش را بدهد. پیکار صفین واژه‌ای بود که به ذهنش آمد،‌ می‌توانست آن را به عربی بنویسد و جست‌و‌جو کند....
بیست سال است که خاندان بنی‌امیه بر شام حکومت می‌کنند. مردم این سرزمین چون از مرکز حکومت دورند، علی را به خوبی نمی‌شناسند و با گذشته درخشان او ناآشنایند..»

«قدیس»، زمستان امسال (1390)، با شمارگان دو هزار و 200 نسخه، از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد و طرح روی جلد آن اثر فرزاد ادیبی است.

این کتاب 300 صفحه و قیمت آن هفت هزار و 200 تومان است.

«آفتاب مهربانی» (زندگی‌نامه حضرت محمد(ص)، انتشارات مدرسه،‌1389)، «آدم» (انتشارات امیرکبیر، 1388) و «پایان راه» (انجمن قلم ایران، 1388)، تازه‌ترین آثار منتشر شده حسن‌بیگی به شمار می‌آیند.

آثار این نویسنده در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سیات پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 14 اسفند 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط