loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب شهید علم: خاطرات زتدگی دانشمند شهید شهریاری

نویسندگان مرتبط : وحید جلیلی

کتاب شهید علم به چاپ سوم رسید. این کتاب که حاوی خاطراتی از زتدگی دانشمند شهید دکتر مجید شهریاری است به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با ویراستاری مجدد در تیراژ 5000 نسخه چاپ شده است.

«شهید علم» برای اولین بار به مناسبت اولین سالگرد شهادت دکتر شهریاری در محرم سال1390 با نام «دانشمند عاشورایی» به چاپ رسیده بود.

این کتاب 120 صفحه­ای روایت 100 خاطره متفاوت از دوره­های مختلف زندگی شهید است که توسط بستگان، دوستان، همکاران و شاگردان شهید بیان شده است. همچنین در انتهای کتاب تصاویری از دکتر مجید شهریاری آورده شده است.

شهید مجید شهریاری دانشمند فرزانه و استاد فیزیک هسته­ ای دانشگاه شهید بهشتی ایران بود که درتاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و باهمکاری اطلاعاتی منافقین دریک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

در بخشی از مقدمه کتاب «شهید علم» آمده است: «شهید شهریاری را قبل از شهادتش عده‌ای خیلی خوب می‌شناختند. عده‌ای خوب می‌دانستند غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم و بسیاری پیشرفت‌های علمی ایران در علوم هسته‌ای مدیون تلاش‌های اوست و اگر نباشد، از سرعت این پیشرفت‌ها کاسته خواهد شد. این دسته طیف گسترده‌ای هستند؛ از نخست‌وزیر اسراییل و روسای موساد و سیا، تا موتورسوار مزدوری که بمب را به بدنه خودروی شهید شهریاری چسباند. همان‌ها که گفتند ترور شهید شهریاری اقدامی غیرجنگی برای توقف پیشرفت ایران بوده است؛ همان‌هایی که پس از شنیدن خبر ترور شهریاری، نفس راحتی کشیدند. دسته دیگری هم بودند که وقتی خبر شهادت شهریاری را شنیدند نفس در سینه‌های‌شان حبس شد و در سینه ماند تا بغض‌شان بترکد و همراه با سیل اشک جاری شود. اینها هم شهریاری خوب می‌شناختند. آنچه پیش‌رو دارید روایت‌های دسته دوم است برای دسته سومی که شهریاری را با شهادتش شناختند و هنوز او را با شهادتش می‌شناسند.»

این کتاب را می توان از دفتر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در خیابان 16 آذر نبش خیابان نصرت به شماره تماس 88960477 یا سایت پاتوق کتاب و موسسه کتاب فردا تهیه کرد.


سه‌شنبه 15 فروردین 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط