loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبلغی: حمایت از کالای ایرانی، نقطه عطف جهش اقتصادی کشور

نویسندگان مرتبط : احمد مبلغی

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، حمایت از تولیدات داخلی را پایه و محور اساسی جهش اقتصادی کشور دانست و کار در دین مبین اسلامر ا دارای قداست و ارزش بسیار خاصی ارزیابی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس سابق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ابرازداشت: کار در اسلام از یک جایگاه بسیار خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کار در اسلام خاستگاه رشد، تعالی، عمران و آبادی و استقلال و محافظت از هویت است، به آیات و روایاتی استناد کرد و بیان داشت: انسان در هر موقعیتی که باشد باید تلاش کند، از این رو کار از دیدگاه اسلام و منطق قرآن کریم فراتر از یک امر مهم تلقی می شود و به آن جایگاه اساسی، ریشه ای و خاستگاهی بخشیده شده است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این چارچوب هم به لحاظ شرایطی که با آن مواجه هستیم و هم به لحاظ موقعیت هایی که ایران اسلامی از آن برخوردار است معنا و مفهوم دقیقی پیدا می کند.

وی با بیان این که این نامگذاری می تواند مبنا و بستر حرکت اساسی و نقطه عطفی در جامعه و اقتصاد کشور و حتی فرهنگ کشور تلقی شود، یادآور شد: محور نامگذاری امسال را کار و حمایت از کار ایرانی و تولید ملی تشکیل می دهد، این مساله نشان می دهد که ما باید در ابعاد مختلف از جمله عرصه اقتصادی سیاست گذاری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با تاکید بر فرهنگ سازی لازم جهت ترغیب بیش از پیش مردم به مصرف کالای داخلی گفت: هیچ مسأله ای در جامعه بدون فرهنگ سازی دوام ندارد، ما باید پیرامون این ارزش محوری ارزش های وابسته را ایجاد کنیم.

رییس سابق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تاکید بر این که باید برای کار در کشور فرهنگ سازی شود، اظهار داشت: باید همه چیز حول کار و برای تقویت کار و استفاده از فراورده های کار تلقی شود و بر این اساس این نامگذاری صورت گرفته از سوی رهبر انقلاب را می توان نقطه عطفی در این راستا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی سیاست کاری و برنامه ریزی را دو اصل مهم در این خصوص دانست و با بیان اینکه باید به تولیدات داخلی ارزش و بهای بیشتری بدهیم، اظهار داشت: ما باید یک عمل جدی و قطعی در جهت اهمیت دادن به کار داشته باشیم.

یکشنبه 20 فروردین 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط