loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صهیونیسم مسیحی و جایگاه آن در ایالت متحده آمریکا

نویسندگان مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب صهیونیسم مسیحی و جایگاه آن در ایالت متحده آمریکا به قلم محمد رجبی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اگرچه صهیونیسم مسیحی پدیده‌ای نوظهور در عرصه‌ سیاست است، اما ریشه‌هایی بسیار سترگ در گذشته دارد. گروهی پیدایش صهیونیسم مسیحی را با وقوع پروتستانیسم هم‌زمان می‌دانند. پروتستان‌ها جایگاه یهودیان را در کلیسای کاتولیک تغییر دادند، لذا آنها به عنوان برادران و پسرعموهای مسیح مورد ستایش قرار گرفتند. با ورود پیوریتین‌ها به دنیای جدید، زمینه برای نشو و نمای صهیونیسم مسیحی فراهم آمد. با آغاز قرن بیستم صهیونیسم مسیحی به جریانی قابل تعریف مبدل گردید و نقش مؤثری را در مناسبات سیاسی ـ اجتماعی ایالات متحده برعهده گرفت. این جریان تلاش کرد جامعه‌ آمریکا را بر مبنای قوانین انجیلی بازسازی نماید و از افزایش بودجه‌ نظامی و ارتقای توان نظامی ایالات متحده آمریکا دفاع کند. مسیحیان صهیونیسم در صحنه‌ سیاست داخلی آمریکا تلاش کردند با بسیج افکار عمومی و سازماندهی رأی‌دهندگان گام‌های مؤثری برای انتخاب سیاستمداران محافظه‌کار بردارند. در عرصه سیاست خارجی نیز حمایت کامل و بی‌قید و شرط از دولت صهیونیستی، ضدیت با رژیم‌های کمونیستی و اسلامیِ مستقل و حمایت از جنگ با تروریسم از مهم‌ترین اهداف مسیحیان صهیونیست است.

در این تحقیق تلاش شده است ضمن واکاوی سابقه و ریشه‌های تاریخی مسیحیان صهیونیست به جایگاه این گروه و جریان در صحنه‌ سیاست داخلی و خارجی آمریکا اشاره و در نهایت به معرفی مؤسسات و سازمان‌های صهیونیسم مسیحی در آمریکا پرداخته شود.

کتاب صهیونیسم مسیحی و جایگاه آن در ایالت متحده آمریکا به قلم محمد رجبی در 304 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 4100 تومان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است

یکشنبه 20 فروردین 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط