loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توزیع مشقت‌آمیز کتابی درباره آوینی

مدیر انتشارات نماد اندیشه گفت: متاسفانه اکثر مراجع توزیع کار را از ما ناشران نمی‌خرند. عده‌ای‌شان کتاب‌های خاص با موضوعات خاص را توزیع می‌‌کنند.

مدیر انتشارات نماد اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره انتشار کتاب همسفر خورشید با محوریت شخصیت شهید آوینی بعد از شانزده سال گفت: بعضی از کتاب‌ها بعد از گذشت مدت زمانی به ورطه‌ فراموشی سپرده می‌شوند و ما وظیفه‌ احیای چنین کتاب‌هایی را داریم. «همسفر خورشید» هم از جمله کتاب‌های فوق العاده‌ای بود که فراموش شده بود.

اعظم کتابی افزود: بر اساس مطالعات اولیه‌ای که انجام شده بود فکر می‌کردم از این کتاب خیلی استقبال شود. خصوصا این که به هر حال ما بهترین مرجع‌مان وزارت ارشاد است. البته آن‌ها هم تا حدی نسبی حمایت کردند اما باز هم این کتاب خیلی بیش‌تر از این جا دارد که از آن حمایت شود. حتی در فصل‌نامه هنر خانه‌ کتاب، در مرحله‌ اولیه داوری، این کتاب رتبه‌ دوم را گرفت ولی در مرحله‌ نهایی نمی‌دانم چه اتفاقی برایش افتاد. چون نتیجه‌ای به ما ابلاغ نشد. به خاطر همین مسائل، با توجه به بررسی‌هایی که کرده بودم خیلی بیش‌تر از این انتظار حمایت داشتم. یعنی من فکر می‌کردم در همان مرحله‌ اول بتوانیم کتاب را به چاپ دوم و سوم و بیش‌تر برسانیم که علاوه‌ بر این که بتوانیم خدمتی کرده باشیم از نظر مالی هم بتوانیم نویسنده و سایر عوامل اجرایی را هم از نظر مالی تأمین بکنیم و از خودمان راضی نگه داریم. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و به همان چاپ اول محدود شده است.

اعظم کتابی اظهار داشت: من یک آشنایی قبلی با نویسنده این کتاب داشتم. طی صحبتی که با هم داشتیم من پیشنهاد تجدید چاپ این کتاب را دادم و ایشان پذیرفت. به همین ترتیب تصمیم گرفتیم همسفر خورشید مجدداً منتشر شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت توزیع این کتاب گفت: همه‌ دوهزار نسخه توزیع شده است. الان در حال بررسی میزان تقاضا برای این کتاب هستیم که اگر متقاضی داشته باشد در سال جدید آن را تجدید چاپ کنیم.

کتابی در پاسخ به این سئوال که ارشاد چند نسخه از شما خریداری کرد گفت: با رایزنی‌هایی که صورت گرفت ارشاد هزار نسخه از کتاب را از ما خرید.

مدیر انتشارات نماد اندیشه اضافه کرد: متاسفانه اکثر مراجع توزیع کار را از ما ناشران نمی‌خرند. عده‌ای‌شان کتاب‌های خاص با موضوعات خاص را توزیع می‌‌کنند. این کتاب را چندتا از این مراکز پخش که آشنایی نسبی داشتند و از قبل با آن‌ها آشنایی داشتیم، پیشنهاد دادند که به عنوان امانی یک تعدادی را به آن‌ها بدهیم اگر توانستند توزیع کنند و اگر متقاضی داشت می‌توانند تعداد بیش‌تری از ما خریداری کنند. که متاسفانه به همان تعداد اولیه که برای بازار یابی به‌ ایشان داده بودیم محدود شد. تنها یک ناشر تعدادی از کتاب را از ما خرید که آن هم خودش در زمینه‌ شهید آوینی کتاب‌هایی داشت.

وی گفت: حتی چند نفری را مامور کردیم تا این کتاب‌ را برای توزیع مقابل کتاب‌فروشی‌ها ببرند بلکه متقاضی خود را پیدا کند اما متاسفانه این‌ کارها هم نتیجه‌ مطلوبی در بر نداشت.

گفتنی است کتاب همسفر خورشید با محوریت خاطرات و زندگی شهید سید مرتضی آوینی بعد از شانزده سال توسط انتشارات نماد اندیشه با تیراژ 2000 نسخه تجدید چاپ شد.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود است و توزیع می شود.

سه‌شنبه 22 فروردین 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط