loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقایسه عرفان کریشنامورتی با اسلام

کتاب «عرفان کریشنامورتی، نقد و بررسی آن از دیدگاه اسلام» منتشر شد. نویسنده این اثر با برشمردن مولفه‌ها و آموزه‌های اصلی عرفان کریشنامورتی، در مقام مقایسه آن با اسلام و اثبات بی‌اصالتی این عرفان برآمده است.

به گزارش خبرگزاری ایبنا، جریان‌های معنوی هندی از جمله عرفان‌هایی‌اند که با اقبال زیادی در سراسر جهان از جمله ایران مواجهند. یکی از این جریان‌های نو همان است که «جیدر کریشنامورتی» آن را ایجاد و رهبری کرد.

کتاب «عرفان کریشنامورتی، نقد و بررسی آن از دیدگاه اسلام» نوشتاری است که با مقایسه اصلی‌ترین مبانی این عرفان با اسلام می‌کوشد کذب بودن آن را نشان دهد.

مهدی قهرمان نویسنده کتاب، پس از بیان سرگذشت‌نامه‌ای از کریشنامورتی، مبانی عرفان وی را درباره خدا، انسان، عشق و ریاضت بیان و سپس آن‌ها را با نظرات اسلام درباره این موضوعات مقایسه کرده است.

در واقع نویسنده به دنبال پاسخ این سوال است که عرفان کریشنامورتی و آموزه‌ها و جاذبه‌های آن چیست و از نظر دین اسلام تا چه اندازه قابل نقد است.

چاپ نخست کتاب «عرفان کریشنامورتی، نقد و بررسی آن از دیدگاه اسلام» با شمارگان 1000 نسخه، 416 صفحه و با بهای 73000 ریال از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.

گفتنی است در سایت پاتوق کتاب و فروشگاه موسسه کتاب فردا، محصولات فراوانی در نقد عرفانهای نوپدید موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 22 فروردین 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط