loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اثر جدید آیت‌الله مجتبی تهرانی: آثار مشترک قوای سه گانه نفس

نویسندگان مرتبط : مجتبی تهرانی

جلد دهم از مجموعه اخلاق الاهی با عنوان آثار مشترک قوای سه گانه نفس(بخش سوم: صبر و شکر) اثر آیت‌الله مجتبی تهرانی به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبر در ساختار شخصیت انسان، جایگاه رفیعی دارد. جان صابر از زیباترین پدیده های عالم امکان است. روح شکیبا به مقام اطمینان قدم می نهد و خشنود و پسندیده به جرگه خاصگان درگاه حق می پیوندد؛ همچنین تأثیرگذارترین خصلت در صورت معنوی و در نتیجه تعیین کننده ترین عامل در سرنوشت ابدی انسان است.

به همین دلیل در آیات شریف کتاب آسمانی و میراث روایی معصومان(ع) به صبر، توجه بسیار و سفارش فراوان شده است. جهت گیری مجموعه آیات و روایات در این باره، در پی القای این باور است که بدون صبر، شخصیتی بزرگ ساخته نمی شود و هیچ کار سترگی صورت انجام نمی پذیرد.

یکی از مقامات بلندی که روح آدمی در سلوک به سوی خدا طی می کند، مقام شکر است. شُکر یکی از اثرگذارترین سجایای اخلاقی در پیشرفت و تکامل انسان است که پس از طی مراتب به دست می آید و منشأ پیدایش فضیلت ها و آثار فراوانی می شود. شکر به عنوان یک فضیلت نه تنها مقبول فطرت پاک انسانی است، بلکه قرآن کریم و روایات معصومین بر آن انگشت تأکید نهاده اند. شکر ملاک انسانیت انسان، معیار خداپرستی، نشان ایمان به خدا و تفسیر حکمت خدادادی است. شکرگزاری صفتی الاهی و مطلوب بندگان برگزیده خداست.

کتاب اخلاق الاهی - جلد دهم(آثار مشترک قوای سه گانه نفس/بخش سوم: صبر و شُکر) اثر آیت الله العظمی مجتبی تهرانی و تدوین و تحریر محمدرضا جباران در قطع وزیری، 392 صفحه، 2500 نسخه و بهای 9000 تومان برای نخستین بار منتشر شد.

مؤسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح‌‌الهدی، دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی(دام ظلّه العالی) نیز تا کنون چهار دوره از مباحثی که تا کنون درباره «تحلیل قیام عاشوراء» توسّط استاد مورد بررسی قرار گرفته است ‌‌را تحت عنوان «سلوک عاشورایی؛ دفتر اوّل: تعاون و همیاری، دفتر دوم: امر به معروف و نهی از منکر، دفتر سوم: هجرت و مجاهدت و دفتر چهارم: دین و دینداری» آماده نموده که به توفیق الهی آماده عرضه شده است. علاقمندان می‌‌توانند جهت تهیه این کتاب‌‌های نفیس و مبنایی، با مرکز پخش مؤسسه به شماره تلفن‌‌های 77524585-021، 09372398117 تماس حاصل فرمایند.

کتب آیت الله شیخ مجتبی تهرانی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب قابل تهیه و سفارش است.

دوشنبه 11 اردیبهشت 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط