loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «صبح بنارس»؛ سروده تازه علیرضا قزوه

نویسندگان مرتبط : علیرضا قزوه

مراسم رونمایی کتاب «صبح بنارس» سروده علیرضا قزوه امروز با حضور خود شاعر و علی محمد مؤدب، میلاد عرفان‌پور و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب با اجرای مبین اردستانی شاعر و منتقد در بخش غرفه یاس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شاعرانی همچون علی داوودی، محسن رضوانی، سید رسول پیره، حسین حسن‌نژاد، رضا وحیدزاده، مجید سعدآبادی، رضا شیبانی، سیدمحمد حسینی، سعید فرمانی و رحیم کریمی به قرائت اشعاری پرداختند.

در ادامه محسن رضوانی از سانحه‌ای که برای امیری اسفندقه به وجود آمده ابراز تأسف کرد و گفت: اهالی فرهنگ برای بهبودی این شاعر عزیز انقلاب دعا می‌کنند.

مؤدب: قزوه جزء بزرگ‌ترین شاعران امروز تشیع به شمار می‌رود

«علی محمد مودب» شاعر معاصر در مراسم رونمایی از این دو اثر گفت: قزوه در تمامی حوزه‌های اجرایی و هنری که فعالیت کرده، حضوری برجسته داشته و توانسته اقدامات تاثیرگذاری انجام دهد که در آینده شعر کشور موثر خواهد بود.

وی افزود: قزوه یک «من» اجتماعی دارد که فرا‌تر از «من» شخصی است؛ بسیاری از حرف‌ها، در این من اجتماعی، قابل شناسایی و عرضه به عموم مردم است.

این هنرمند توضیح داد: برنامه ریزی برای جشنواره شعر فجر و انتشار مجموعه‌های شعر در انتشارات «تکا» از مهم‌ترین کارهایی است که از قزوه به یادگار می‌ماند.

وی اضافه کرد: به زودی کتابی از شاعر جوان کشور «رضا شیبانی» از سوی مؤسسه شهرستان ادب منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

مودب ادامه داد: گزینه غزل علیرضا قزوه با عنوان چمدان‌های قدیمی با انتخاب و سلیقه گروهی از شاعران از جمله بنده و مبین اردستانی، محمد جواد شاه مرادی (آسمان)، محمد حسین نعمتی و میلاد عرفان‌پور فردا منتشر و به مخاطبان و دوستداران این شاعر ارائه می‌شود.

این شاعر گفت: از برجسته‌ترین ویژگی‌های شخصیتی علیرضا قزوه می‌توان به مهربانی این شخص اشاره کرد چرا که مهربانی در این شخصیت تجلی داشته و برای شاعران جوان به عنوان یک تکیه‌گاه جدی محسوب می‌شود. ایشان همچنین از بزرگ‌ترین شاعران امروز تشیع هستند و اهتمام ایشان به سرایش درباره اهل بیت ستودنی است

قزوه: شهرستان ادب با تربیت شاعران انقلابی ادبیات را از انحراف نجات می‌دهد

در ادامه این مراسم علیرضا قزوه، شاعر پیشکسوت کشورمان، بیان داشت: کتابی که از بنده موسسه شهرستان ادب به چاپ رسانده است تنها ده روز پیش برای انتشار از من گرفته‌اند و واقعا مطلوب و بی‌غلط است.

وی اضافه کرد: امیدوارم سال آینده از این مؤسسه دست کم ۳۰ الی ۴۰ کتاب منتشر و روانه بازار نشر شود، همچنین به این مؤسسه امیدوارم که نسلی را تربیت کند که بتوانند سرمایه اصلی شعر انقلاب باشند و ادبیات انقلاب را که ممکن است دچار انحراف شود، نجات دهند.

در پایان این مراسم علیرضا قزوه چند غزل از مجموعه صبح بنارس را قرائت کرد.

همچنین در بخش دوم این مراسم مجموعه داستان‌ها و رمان‌های منتشر شده در موسسه شهرستان ادب با حضور نویسندگان آن‌ها رونمایی شد

منبع: شهرستان ادب

گفتنی است همه آثار علیرضا قزوه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

دوشنبه 18 اردیبهشت 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط